درخواست کردها از سازمان ملل "قتل‌عام‌ها در عفرین را متوقف کنید"

هزاران نفر در چهارچوب راهپیمایی طولانی لوزان-ژنو میتینگی را در مقابل نمایندگی سازمان ملل برگزار کردند و از سازمان برای توقف قتل‌‌عام‌های رژیم غاصب ترکیه در عفرین درخواست مداخله نمودند.

هزاران نفر در چهارچوب راهپیمایی طولانی لوزان-ژنو میتینگی را در مقابل نمایندگی سازمان ملل برگزار کردند و از سازمان برای توقف قتل‌‌عام‌های رژیم غاصب ترکیه در عفرین درخواست مداخله نمودند. صالح مسلم با شرکت در میتینگ تصریح کرد:"پیروزی از آنِ کسانی است که مقاومت می‌کنند."

 

از دوازدهم فوریه و با شرکت دست‌کم یک‌هزار نفر نفر راهپیمایی طولانی مدت برای محکومیت توطئه بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد و همچنین توقف حملات ارتش غاصب ترکیه در حمله عفرین از شهر لوزان سوییس آغاز شد و تا ژنو ادامه خواهد داشت. این فعالیت با شرکت نمایندگان ٨٢ نهاد و سازمان برگزار می‌شود و در آن یک هزار نفر از جمله ٢٠٠ اینترناسیونالیست از کشورهای جهان و کردهای چهار بخش کردستان شرکت کرده‌اند.

 

شرکت کنندگان با در دست گرفتن پلاکارهایی که روی آنان جملاتی حاوی محکومیت حمله ترکیه به خاک عفرین و توطئه ١۵ فوریه نوشته شده بود از سازمان ملل خواستند تا هر چه زودتر حملات رژیم ترکیه به عفرین رو متوقف کند.

 

دفاع از ارزشهای انسانی در عفرین

صالح مسلم مسئول روابط دیپلماسی حزب اتحاد دمکراتیک در سخنانی به مقاومتگران عفرین درود فرستاد و افزود:"خلق عفرین شانه به شانه مبارزان خود از عفرین محافظت می‌کنند و به پیروزی دست می‌یابند. سکوت سازمان ملل در مقابل حملات رژیم ترکیه به عفرین غیرقابل پذیرش است."

 

صالح مسلم در ادامه به خطاب به سازمان ناتو و نیروهای بین‌المللی گفت:"دیگر در برابر شما کردهایی قرار دارند که از اراده خود و سیاست مختص به خود پاسداری می‌کنند. از کردهایی که برای شما تنها نقش سوژه را دارا بودند خبری نیست، مهم اینست که کردهایی باقیمانده آنانی هستند که خود را به معرض فروش نمی‌گذارند. کردهای حاضر در صحنه، سیاست و اراده مختص به خود را دارا هستند [ و به هر قیمتی آرمانهای خود را عملی می‌کنند]."