درسیم داغ: آزادی با خودسازماندهی به دست می‌آید

​​​​​​​مجلس جوانان ه.د.پ از فردا دومین کنگره عادی خود را با شعار "بدون خودسازماندهی به پیروزی نمی‌رسیم" در شهر آمد آغاز خواهد کرد

مجلس جوانان حزب دمکراتیک خلق‌ها دومین کنگره خود را فردا (یکشنبه ٢۵ نوامبر/ ۴ آذرماه) در شهر آمد برگزار می‌کند. درسیم داغ نماینده مجلس ه.د.پ بر لزوم خودسازماندهی تأکید کرد و آنرا از ضروریت‌های دستیابی به آزادی خواند

 

فعالیت‌های تدارکاتی جوانان برای برگزاری هر چه بهتر کنگره رو به پایان است. در شهرها و مناطق گوناگون دهها هزار بروشور توزیع شده و از جوانان برای شرکت در کنگره دعوت به عمل آمده است.

 

نیروهای پلیس رژیم ترک چند نفر از اعضای کمیته آماده‌کاری و تدارکات را بازداست کرده‌اند اما با این ‌همه فعالیت‌های جوانان همچنان با قوت بیشتری ادامه یافته است. جوانان کوچه به کوچه و محله به محله بە دیدار از همگنان خود رفته و آنها را دعوت به شرکت در کنگره کرده‌اند.

درسیم داغ نماینده شهر آمَد حزب دمکراتیک خلق‌ها در مجلس ترکیه و عضو مجلس جوانان در رابطه با فعالیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

 

پلیس با اسلحه رفقای جوان را تهدید کرده‌اند

درسیم داغ از فعالیت‌های سرتاسری در کردستان و ترکیه برای مشارکت هر چه بیشتر جوانان در این کنگره خبر داده و گفت؛ تمام توان خود را برای برگزاری بهتر کنگره بکار گرفته‌ایم. کنگره با هیجان و روحیه‌ای بزرگ برگزار خواهیم کرد. رژیم برای ممانعت از برگزاری کنگره تعداد زیادی از رفقایمان را بازداشت کرده و چندین جوان را ربوده‌ است. نیروهای پلیس با اسلحه به رفقایمان که در حال نصب پوستر بوده‌اند حمله کرده‌اند. با اینهمه فعالیت همچنان ادامه دارد و تمام نیروی خود را صرف موفقیت کنگره می‌کنیم."

 

درسیم داغ سپس به سیاست رژیم ترک برای آسیمیلاسیون و انکار هویت کردی در شمال کردستان اشاره کرده و گفت:"ما علیه ذهنیت آ.ک.پ و سیاست ذوب فرهنگی و فشارهای این رژیم نیروهای خود را متحد می‌کنیم، چندی پیش در بیشتر شهرها کنفرانس‌های محلی را برگزار کرده‌ایم و پس از آن هم پانل‌های برگزار شد. اکنون زمان کنگره فرا رسیده و ما باید خود را سازماندهی کنیم. مهاجمان قبل از حمله به جامعه جوانان را هدف قرار می‌دهند. اگر جوانان خود را سازماندهی نمایند و اعتماد جامعه را کسب کنند در اینصورت در مقابل اعمال دولت که سعی در تحمیل آنان بر جوانان می‌کند توان مقاومت خواهند داشت."

 

درسیم داغ نماینده مجلس ه.د.پ در پایان از تمام جوانان خواست تا در این کنگره حضور بهم رسانند. وی با یاداوری شعار کنگره "بدون خودسازماندهی به پیروزی نمی‌رسیم" از تمام جوانان کردستان و ترکیه دعوت به عمل آورد تا در کنگره شرکت کنند.