درسیم داغ پارلمانتار آمَد و ۵ عضو دیگر ه.د.پ دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند

​​​​​​​در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از ظهر امروز درسیم داغ پارلمانتار آمَد حزب دمکراتیک خلق‌ها و ۵ عضو دیگر این حزب اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کردند

درسیم داغ پارلمانتار ه.د.پ. و پنج عضو این حزب در ١١۶مین روز اعتصاب غذای لیلا گووَن به اعتصاب پیوستند.

 

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی ه.د.پ در این مورد آمده است:"به دلیل آنکه حکومت آ.ک.پ برای پایان حصر عبدالله اوجالان گامی برنمی‌دارد و همچنین با هدف رسوا کردن بی‌مسئولیتی حکومت در قبال اعتصاب غذا؛ پارلمانتار ما درسیم داغ و هم‌وطنانمان بیلال اُزگزر، عصمت یلدز، صالح جانسفن، صالح تکین و سفجان یاشار از امروز در شهر آمد دست به اعتصاب غذای نامحدود و غیرگردشی زدند."

 

در نشستی مطبوعاتی که در مرکز ه.د.پ آمد برگزار شد هر کدام از مهمت آرسلان رییس مشترک د.ب.پ، سمرا گوزل، رمزیه توسون، صالحه آیدنیز، موسی فارسوغولار، سلجوق مزراکلی، موسی پیراوغلو پارلمانتاران ه.د.پ و تعدادی از هم‌میهنان شرکت نمودند.

 

مهمت ارسلان طی سخنانی با اشاره به اعتصاب غذا گسترده برای پایان دادن به حصر اوجالان و سیاست‌های کردستیزانه رژیم ترک گفت:'حکومت با منزوی ساختن کردها از فعالیت سیاسی خلق‌های ترکیه و صلح در این کشور را از سال ٢٠١۵ در انزوا قرار داده است.

 

درسیم داغ پارلمانتار آمد ه.د.پ طی سخنانی ضمن درود به لیلا گووَن و تمام اعتصابگران غذا گفت:"برای آنکه نشان دهیم خواسته‌های لیلا گووَن خواسته‌ی ماست دست به اعتصاب غذای نامحدود و غیرگردشی زدیم. مقاومت با تاریخ ما عجین شده است. تا زمانی که حصر آقای اوجالان، زنان و جوانان به پایان نرسد این مقاومت روز به روز گسترده‌تر خواهد شد. هر هزینه‌ای را به جان می‌خریم و مقاومت را به پیروزی می‌رسانیم. زنده باد مقاومت لیلا گووَن، زنده باد مقاومت زندانیان، زنده باد مقاومت."