دستگیری اعضای حزب دمکراتیک‌ خلق‌ها

​​​​​​​درسیم داغ نماینده‌ی شهر آمد از حزب دمکراتیک خلقها همراه با ۵ نماینده دیگر که در ساختمان مرکزی این حزب دست به اعتصاب غذا زده بودند، با حمله پلیس به این مرکز دستگیر شدند

درسیم داغ نمایندهی شهر آمد از حزب دمکراتیک خلقها همراه با ۵ نماینده دیگر که در ساختمان مرکزی این حزب دست به اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت زده بودند، از سوی نیروهای پلیس دستگیر شدند. نمایندگان شهر آمد به منظور خاتمه دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان به این اعتصاب غذا دست زده بودند.

صالح جانسوَر، عصمت ییلدز، سویجان یاشار، صالح تکین و بلال اُزگوزر از اعضای حزب دمکراتیک خلقها همراه با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی اعلام داشتند که به منظور پایان نهادن به انزوای عبدالله اجالان و حمایت از لیلا گوون که در اعتصاب غذای ١١٧ روزه به سر می‌برد، آنها نیز به اعتصاب غذای نا محدود و بدون بازگشت دست می‌زنند.

 

عصر همانروز متعاقب این کنفرانس خبری نیروهای پلیس با حمله به ساختمان حزب دمکراتیک خلقها تمامی اعتصاب کنندگان را دستگیر نمود. خبرنگارانی که درصدد برآمدند از حمله پلیس و دستگیری اعضای حزب گزارش تهیه کنند، گوشی‌های تلفن آنان از سوی نیروهای پلیس ضبط شد. هنگامی که اعضای حزب دمکرات خلقها درصدد ضبط حمله پلیس برآمدند، نیروهای پلیس با سپرها خود مانع از فیلمبرداری شدند. نیروهای پلیس سویجان یاشار، صالح جانسور، عصمت ییلدز، صالح تکین و بلال اوزگوزر را دستگیر نمودند.

 

درسیم داغ و ۵ نماینده دیگر حزب دمکراتیک خلقها که در ساختمان حزب دمکراتیک خلقها دستگیر شدند در بازداشت اعتصاب غذای خود را ادامه می دهند.