دستگیری ٣٨ تن در وان و الیح

چماقداران پلیس رژیم ترک در شهرهای وان و الیح شمال کردستان با یورش به خانواده‌ی زندانیان که در تلاش برگزاری کنفرانسی خبری بودند ۳۸ تن را دستگیر کردند.

روز گذشته خانواده‌ی زندانیان در مقابل زندان‌های الیح و وان خواستار تشکیل کنفرانسی مطبوعاتی بودند اما چماقداران پلیس بر آنها یورش برده و ۲۸ تن را دستگیر کردند.

 

خانواده‌ی زندانیانی که علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در مقاومت اعتصاب غذا بسر می‌برند، با انجام تحصن و گردهمایی از مطالبات فرزندانشان حمایت به عمل می‌آورند. روز سه‌شنبه هنگامی که خانواده‌ی زندانیان در مقابل گروه م زندان الیح خواستار تشکیل کنفرانسی مطبوعاتی بودند، نیروهای پلیس ترکیه از اقدام انها جلوگیری کرده و به انها حمله‌ور شدند. جمال اردینچ و اکرام ایرگی نماینده‌ی ریاست مشترک ه.د.پ در الیح گل ، ماهر بکلویش یکی از مسئولان ه.د.پ ، معزز یاغز مادر ناصر یاغز و ۲۱ تن دیگر دستگیر شدند.

 

دستگیری ۱۳ تن در وان

از سوی دیگر مادران زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا با حمل دستنوشته‌هایی که روی آن عبارت "حصر پایان یابد و لیلا زندگی کند " مقابل زندان وان در تلاش برای برگزاری نشستی خبری درباره‌ی مقاومت‌های اعتصاب غذا بودند.

 

چماقداران پلیس ترک به مادران حمله‌ور شده و ۱۳ تن از جمله مادرانی را که بیانیه‌ صادر کرده‌اند دستگیر نمودند. همچنین چماقداران رژیم غاصب ترک  افرادی را که نشست خبری مادران را بازتاب می‌دادند دستگیر کردند.