دسیسه دیگر دیکتاتور ترکیه علیه کرکوک لو رفت

مسئولان جبهه ترکمن عراق همدیگر را به فساد مالی متهم می‌‌کنند. در خلال تصاویر ویدیویی دسیسه دیگر رژیم فاشیست ترک برای دامن زدن به فتنه علیه کرکوک لو رفت

مسئولان جبهه ترکمن عراق همدیگر را به فساد مالی متهم می‌‌کنند. در خلال تصاویر ویدیویی دسیسه دیگر رژیم فاشیست ترک برای دامن زدن به فتنه علیه کرکوک لو رفت

 

جبهه ترکمن عراق سال ١٩٩۶ تأسیس شد. این گروه روابط استراتژیکی با رژیم ترکیه دارد، ارشد صالحی رییس آن به عنوان دشمن کردها شناخته می‌شود. علی مهدی سخنگوی جبهه ترکمن است. گزارش‌های متعددی از روابط این گروه با فاشیست‌های حاکم بر ترکیه منتشر شده است.

 

در آخرین مورد رژیم ترکیه یک شرکت تجاری را برای جبهه ترکمن در آنکارا تأسیس کرد. شوان داودی نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق ششصد نفر از کارگران این شرکت آموزش نظامی دیده‌اند و بصورت یک گروه تبهکار سازماندهی شده‌اند. هزینه‌های مالی این گروه از سوی رژیم ترکیه تأمین می‌شود. داودی در گفتگو با خبرگزاری فرات مدارک مستدلی از سخنان خود ارائه داد.

 

فاتح یلدز سفیر ترکیه در عراق در ایام عید قربان به کرکوک رفت و در یکی از مساجد این شهر مدعی شد؛'اینجا خاک ابا و اجدادیمان است' و اینگونه نیت‌های شوم رژیم ترکیه را آشکار کرد.

بتازگی شرف هارون یکی از مسئولان جبهه ترکمن در رابطه با اعمال علی مهدی سخنگوی این جبهه سخنانی را پیش کشید و گفته بود:"ترکیه برای کسب نتیجه در کرکوک ٢٢ میلیون دلار به این جبهه کمک مالی کرده است اما تنها دو میلیون از این پول در انتخابات مصرف شده و مابقی آن از سوی علی مهدی و اطرافیان وی ناپدید شده است."

 

سخنان شرف هارون مداخله دیکتاتور ترکیه برای دامن زدن به فتنه حین انتخابات مجلس عراق در کرکوک را لو داد. اردوغان برای دست‌یابی به اهداف خود علاوه بر تشکیل گروهك‌های تبهکار نظامی به از آنان حمایت مالی و سیاسی می‌كند.

 

علی مهدی به دریافت پول اعتراف کرد

علی مهد سخنگوی جبهه ترکمن عراق به ارسال مبلغ یاد شده از سوی رژیم ترک اذعان کرد. وی اعتراض کرد که فسادی صورت نگرفته و آنچه گفته می‌شود تنها "تبلیغات منفی شرف هارون" است.

 

علی مهدی از دادن پاسخ به سئوال شرکای خود سر باز می‌زند. مهدی پس از تکرار پرسش فرد مصاحبه کننده گفت:"ده روز پیش به عراق برگشتم، در انتخابات موفق بودیم و آنچه گفته می‌شود تبلیغات منفی است."

 

مصاحبه‌گر می‌پرسد که از دو ماه پیش علی مهدی در محله اتحاد شهر آنکارا بسر می‌برد و کمک مالی اردوغان را صرف زندگی خود و همکارانش کرده است. وی در پاسخ با فحاشی به مصاحبه‌گر اعتراف می‌کند که ٢٢ میلیون دلار از اردوغان دریافت کرده‌اند ولی فسادی صورت نگرفته است.

 

پولی که صرف تشکیل گروههای تبهکار شد

یکی از ترکمن‌های شیعه در کرکوک که به دلیل امنیتی خواستار محفوظ ماندن هویت خود شد به خبرگزاری فرات گفت: "رژیم ترکیه علاوه بر کمک مالی برای تشکیل گروههای تبهکار مسلح مهمات و ادوات جنگی فراوانی را هم به کرکوک ارسال کرده است."

 

وی خاطرنشان کرد که کمک مالی اردوغان برای گروهك‌های تبهکار از سوی مسئولان آنان ناپدید شده و مقدار کمی از آن برای گروهی به نام "بازهای کرکوک (سوخور هَلو)" مصرف گردید که از سوی ارشد صالحی تشکیل شده‌اند.

 

بازهای کرکوک دومین گروه مسلح تبهکاران ترکمن وابسته به ترکیه است که از سوی ارشد صالحی رییس جبهه ترکمن عراق تشکیل شده است.

 

شایان ذکر است که رژیم ترکیه با حمایت‌های مالی از ترکمن‌های سنی آنان را علیه کردها، عرب‌ها، مسیحی‌ها و حتی ترکمن‌های شیعه به کار می‌گیرد.