دلهره نظامیان ترکیه در للیکان: کمین نیروهای گریلا امان سربازان ترک را بریده است

ارتش ترکیه با وجود اخذ تدابیر ویژه نظامی و استفاده از نیروی هوایی و فن آوری نظارت ماهوارەای موفق نشده جلوی تلفات خود در منطقه را بگیرد.

با وجودیکه که ترکیه از موفقیت در عملیات نظامی در جنوب کردستان سخن می گوید اما گزارش‌ها حاکیست نظامیان اشغالگر به خاطر شدت حملات گریلاهای کردستان مجبورند ساعت‌ها و برخی مواقع روزها در سنگرهای خود پناه بگیرند. پ.ک.ک می گوید به مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر ادامه می دهد و سکوت دولت اقلیم کردستان و عراق، تأثیری در این تصمیم نخواهد داشت.

 

نظامیان اشغالگر ترکیه که تحت پوشش حملات هوایی با تلفات سنگین به بلندی‌های اقلیم فدرال کردستان وارد شدند در معرض حملات حزب کارگران کردستان در سنگرهای خود مخفی شده‌اند. 

 

ارتش ترکیه با وجود اخذ تدابیر ویژه نظامی و استفاده از نیروی هوایی و فن آوری نظارت ماهوارەای موفق نشده جلوی تلفات خود در منطقه را بگیرد.

گرچه دولت اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق در رابطه با عملیات برون مرزی ترکیه در خاک این کشور سکوت کرده اند اما پ.ک.ک تأکید کرده که اجازه نخواهد داد نیروهای اشغالگر در جنوب کردستان در امان باشند. نبرد سنگینی در منطقه در جریان است.

 

منابع بومی می گویند دولت ترکیه در حال اعزام گروههای مسلح تبه کار از عفرین و مناطق شمال سوریه به بلندی‌های اقلیم کردستان است تا از آنها در عملیات احتمالی در کوهستان قندیل استفاده کند.

 

ترکیه همچنین با بمباران روزمره و خونریزی و ایجاد نا امنی سعی دارد غیرنظامیان ساکن روستاهای منطقه را مجبور به ترک خانەهای خود کند. در پی کشته شدن شماری از غیرنظامیان در حملات هوایی و تخریب مزارع و باغات تاکنون بسیاری از روستانشینان خانەهای خود را ترک کرده اند.

 

با این وجود بسیاری حاضر به ترک خانەهای خود نشده و فعالین مدنی با حضور در قندیل اقدام به ایجاد سپرهای انسانی کرده اند. برخی از روستائیان می گویند حزب دمکرات کردستان آنها را برای توقف همکاری با پ.ک.ک تحت فشار قرار داده است.

 

یک زن ساکن روستاهای منطقه برادوست اقلیم که از طریق دامداری امرار معاش می کند می گوید توپ و تانک ترکیه آرامش آنها را بر هم زده است.

 

او تأکید دارد آنطور که مقامات اقلیم می گویند، این حمله فقط علیه حزب کارگران کردستان نیست و برعکس خلق را متضرر کرده است.

 

یک روستانشین دیگر به اجازه ترکیه برای احداث پایگاههای نظامی در اراضی اشغالی اعتراض می کند و می گوید مزارع و چراگاههای موجود در منطقه نباید به محدوده نظامی بدل شوند.

 

او با دستانش مرزهای ایران و ترکیه در حوالی برادوست را نشان می دهد و می گوید آنها نمی توانند سرزمین ما را تصرف کنند و باید به تجاوز خود پایان دهند.