دو روز قبل از انتخابات مجلس اقلیم، پ.د.ک مناطقی دیگر را به رژیم ترک واگذار کرد

​​​​​​​ارتش غاصب ترک با هماهنگی پارت دمکرات کردستان عراق نظامیان و خودروهای زرهی خود را به دو روستای جنوب کردستان منتقل کرده است

ارتش غاصب ترک با هماهنگی پارت دمکرات کردستان عراق نظامیان و خودروهای زرهی خود را به دو روستای جنوب کردستان منتقل کرده است. واگذار کردن خاک جنوب کردستان از سوی پ.د.ک به رژیم کردستیز ترکیه موجی از خشم را در میان کردهای چهاربخش کردستان در پی داشته است.

 

به گفته منابع آگاه محلی ارتش اشغالگر ترکیه وارد روستای شاپان در کوهستانهای چیادیله در منطقه‌ی برادوست جنوب کردستان شد

 

به گزارش خبرگزاری فرات عصر پنج‌شنبه ۲۷ سپتامبر ۲۰۱٨ / ۵ مهر ١٣٩٧ کاروانی از خودرو‌ها و نظامیان رژیم غاصب ترک شامل ۹۰ ارتشی، ۱۰ خودرو زرهی و ۲ بیل مکانیکی وارد روستاهای شاپان و دیلان در مناطق مرزی برادوست بخش سوران شدند و در داخل روستا و اطراف آن پخش شدند.

 

انتقال خودروهای جنگی و نظامیان دشمن به خاک جنوب کردستان در حالی است که دو روز دیگر انتخابات مجلس اقلیم کردستان برگزار می‌شود. صاحب‌نظران امور سیاسی جنوب کردستان معتقدند که رژیم اردوغان با بکارگیری جو انتخابات در جنوب کردستان سعی دارند مناطق بیشتری را به اشغال خود درآورد و همزمان پ.د.ک هم در چنین وضعیتی تلاش می‌کند تا مناطق بیشتری را به دشمنان کردها واگذار کند.

 

پیشتر در ۳۱ مه ۲۰۱٨ / ١٠ خرداد ١٣٩٧ تعدادی از ارتشیان غاصب ترک با همکاری نیروهای پ.د.ک با چندین خودرو نظامی و اسلحه  وارد روستای برمیزه در عرصه سیدکان بخش سوران شده بودند. سربازان دشمن از جانب چندین مسئول پ.د.ک مورد استقبال قرار گرفتند و جالب اینکه رئیس هیئت پذیرایی از سربازان دشمن از نامزدهای پ.د.ک در انتخابات این دوره مجلس اقلیم کردستان شده است.

شبکه تلویزیونی ان‌آرتی در سلیمانیه تصاویری را از ورود سربازان ترک و انتقال خودروهای زرهی در این منطقه منتشر کرده است.

پ.د.ک نسبت به واگذاری خاک کردستان به اشغالگران سکوت مطلق اختیار کرده است.