دو فعال مدنی دیگر کامیارانی توسط رژیم بازداشت شدند

در ادامه موج جدید بازداشت فعالان سیاسی و مدنی در شهر کامیاران، ظهر روز گذشته دو فعال دیگر کُرد توسط نیروهای امنیتی در شهر کامیاران ضمن ضرب و شتم توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سنه بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز شنبه (١۵ دی/۵ ژانویه) دو فعال دیگر مدنی کامیاران را با ضرب و شتم بازداشت و ربوده‌اند. نیروهای امنیتی رژیم پس از بازداشت این افراد به منزل آنها مراجعه کرده و اقدام به ضبط برخي از وسايل شخصی نامبردگان کرده است.

 

هویت بازداشت‌شدگان "راشد منتظری" از فعالین محیط زیست و حسین کمانگر از زندانیان سیاسی سابق  اعلام شده است. این دو حين مراجعه به منزل در خيابان توسط نیروهای امنیتی ضمن ضرب و شتم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

 

همچنین گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است كه دفتر شاخه کردستان حزب وحدت ملی در شهر کامیاران توسط اداره اطلاعات پلمپ شده است.

 

طی چند روز گذشته علاوه بر بازداشت نامبردگان، ۴ فعال دیگر محيط زیست کامیارانی به نام‌های فاضل قیطاسی، رضا اسدی، هادی کمانگر و عیسی فیضی در شهر کامیاران و فرهاد محمدی، وکیل دادگستری اهل کامیاران و دبیر شاخه کردستان حزب وحدت ملی در سنه بازداشت شده بودند. به دنبال این بازداشت‌ها  جو این شهر به شدت امنیتی شده و نیروهای سپاه پاسداران و اداره اطلاعات در وضعیت آماده باش به سر می‌برند.

 

با تغییر مدیر کل اطلاعات سنه و مسئولین اداره اطلاعات شهرهای این استان فضای امنیتی شدیدی در این بخش از روژهلات حکمفرما شده است. بر اساس برنامه اعلام شده، این تیم امنیتی در تلاش است تا با هر نوع فعالیت مدنی و سياسی كه از نظر آنها بتواند خللی در وضعيت امنيتي منطقه ايجاد كند، به شدت برخورد كنند.