دو مادر، دو صلح‌جو و دو جوینده

​​​​​​​نورا مورالس کورتناس مادر آرژانتینی پلازا د مایو به دیدار لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د رفت و دست همدیگر را فشردند. کورتناس برای گووَن شعر خواند، به او کتابی کردی هدیه داد و گفت که اعتصاب غذای لیلا و زندانیان دیگر را در آرژانتین بازگو خواهد کرد

لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ از ١١۵ روز پیش در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد به اعتصاب غذا دست زده است. نهادها و سازمان‌های سیاسی روزانه به ملاقات لیلا گووَن می‌روند و از مقاومت وی حمایت می‌کنند. علاوه بر هموطنان در داخل، شخصیت‌ها و نهادهای بین‌المللی هم به ملاقات گوون می‌روند و همبستگی خود را با وی اعلام می‌کنند.

 

در این میان ملاقات‌های تاریخی با لیلا گوون صورت می‌گیرند. نورا مورالس کورتناس یکی از مادران پلازا د مایو که فرزندانشان را در جنگ داخلی آرژانتین از دست داده‌اند و خواهان اجرای عدالت می‌باشند به دیدار لیلا گوون آمد. نورا مورالس همراه با سه روزنامه‌نگار خارجی به ملاقات لیلا رفتند. هیئتی از زنان ه.د.پ مورالس و مهمانان خارجی را همراهی کردند.

 

حسرت و دست‌های صلح‌جوی مادران

گووَن نتوانست از جا برخیزد، اما با اینهمه از مادر کورتناس استقبال کرد و در این لحظه آنان دستان همدیگر را فشردند. عکس‌های منتشر شده از دستان صلح‌جوی گوون و کورتناس، امید را به ذهن متبادر می‌کند. در زمان ملاقات این دو، کورتناس برای لیلا شعری خواند و هر دو برای دقایقی غمگین شدند.

 

در بازگشت به آرژانتین از مقاومت شما سخن خواهم گفت

کورتناس در این ملاقات از احساسات خویش در ملاقات با گووَن سخن گفت:"از آرژانتین تا اینجا آمده‌ام تا از تو حمایت کنم. ما از اکنون به بعد حمایت خود را از شما و تمام زندانیان اعتصاب غذا آغاز می‌کنیم. من از اهمیت، ارزش و اهداف مبارزه شما برای آرژانتین سخن خواهم گفت و همراه مادران پلازا د مایو آنرا در سراسر کشورمان ارژانتین بازگو خواهیم کرد. پسرم را در جنگ داخلی کشورم از دست دادم. هنوز هم جنازه وی را به من نداده‌اند. همچون مادران اینجا برای بازگشت پیکر عزیزان ناپدید شده خود به فعالیت و مبارزه ادامه می‌دهیم. من هیچگاه عکس پسرم را از گردنم باز نکرده‌ام. همیشه با عکس او زندگی کرده‌ام. او شناسنامه و رمز من است. به همین دلیل مفهوم و اهمیت مبارزه شما را به خوبی درک می‌کنم."

 

پیام همبستگی لیلا گووَن

لیلا گووَن هم گفت که خود را شریک مصایب مادران پلازا د مایو می‌داند و افزود:"در کشورها و یا سرزمین‌هایی که درگیر جنگ هستند دردهای مشترکی وجود دارند. مادرانی که همیشه علیه جنگ از صلح و آشتی حمایت کرده‌اند همیشه در کنار همدیگر بوده و با هم متحدند."

 

کتاب کردی به گووَن هدیه کرد

مادر کورتناس در پایان ملاقات کتاب زهرا دوغان با عنوان "گُلِ گلستان" را به لیلا گووَن هدیه کرد.