دو گریلای زن در بمباران منطقه آواشین به شهادت رسیدند

ه.پ.گ از شهادت دو گریلای زن در حملات هوایی ارتش غاصب ترک به منطقه آواشین خبر داده است.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که در حملات هوایی روز ۵ مه/ ١۵ اردیبهشت هواپیماهای جنگنده ارتش غاصب ترک به آواشین در مناطق حفاظتی مدیا دو گریلای زن به نام‌های روناهی گابار و روناهی مونزور به شهادت رسیده‌اند

 

ه.پ.گ مشخصات دو شهید را به این شرح اعلام کرد:

   نام: آیتن ایلهان

   کد سازمانی: روناهی گابار

   محل تولد: سرت

   زمان و مکان شهادت: ۵ مه ٢٠١٩/ آواشین

   نام: جیلان گونگور

   کد سازمانی: روناهی مونزور

   محل تولد: ارزروم

   زمان و مکان شهادت: ۵ مه ٢٠١٩/ آواشین

 

در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

  "رفیق روناهی گابار در روستای گموشیاز منطقه گابار که میراث بزرگی از قهرمانی را ثبت کرده است چشم به جهان گشود. وی دارای شخصیتی میهن‌دوست، مبارز و پیش‌ رو بود. در کودکی با ماهیت دشمن آشنا گردید و به مبارزه ارتباط برقرار نمود. علیه فشار و ستمی که بر خلق کرد و رهبری روا داشته شد سکوت نکرد و به نیروهای مبارز کردستان ملحق شد.

  رفیق روناهی گابار از نخستین روزهای مشارکت در صفوف انقلاب تلاش نمود تا همچون زنی آزاد با ایستاری نیرومند در مبارزه جای گیرد. رفیق روناهی پس از ورود به مناطق دفاعی مدیا با روح و روان خویش در مبارزه آزادیخواهی کردستان جای گرفته است.

  رفیق روناهی مونزور در منطقه تاتوس حومه ارزروم چشم به جهان گشوده است. رفیق روناهی مونزور در اوان جوانی با جنبش آزادیخواهی آشنا شد و علیه سیاست‌های نابودگرانه دشمن به کوهستان‌های آزاد آمده و در صفوف مبارزه جای گرفت.

  علی‌رغم تجارب کم رفیق روناهی مسئولیت‌های بزرگی را بر دوش گرفته و همیشه همچون مبارزی نیرومند در زندگی انقلابی جای گرفته‌ است. رفیق روناهی خط‌مشی آزادی زن طرح شده از سوی رهبر آپو را با ژرف اندیشی مبنای مبارزه قرار داده و با ایستار و مشارکت خویش به منبع روحیه و هیجان برای رفقا مبدل شده است."