دو گریلای زن در درسیم و زاگرس به کاروان شهیدان راه آزادی پیوستند

​​​​​​​مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای از شهادت دو گریلای یژاستار در درسیم و زاگرس خبر داده و یاد آنان را گرامی داشته است

در اطلاعیه مرکز مطبوعات نیروهای مدافع خلق آمده است که گریلا "ماریا رشید" در اول نوامبر ٢٠١٧/ ١٠ آبان ١٣٩۶ در عرصه درسیم و گریلا "دلپاک اویندار" در ١۴ ژوئن ٢٠١٧/ ٢۴ خرداد ١٣٩۶ در عرصه فراشین واقع در ایالت زاگرس به شهادت رسیده‌‌اند

 

در اطلاعیه آمده است:
"در اطلاعیه روز ١۴ اکتبر ٢٠١٧ اعلام کرده بودیم که هشت تن از رفقا در جنگ و حملات هوایی رژیم ترک در بخش سیدار حومه درسیم به شهادت رسیده‌اند. اما به دلیل محرز نبودن مشخصات یکی از رفقای شهید اعلام اسامی شهدا به تأخیر افتاد. در این جنگ رفیق ماریا (سحر کلیچ) تا آخرین گلوله قهرمانانه در برابر اشغالگران کردستان جنگید و به شهادت رسیده است.

 

مشخصات گریلاهای شهید به این شرح است؛

   نام: سحر کلیچ

   کد سازمانی: ماریا رشید

   محل تولد: ارزروم

   زمان و مکان شهادت: ١ نوامبر ٢٠١٧/ درسیم

 

روز ١۴ ژوئن ٢٠١٧ یکی از رفقا به نام دلپاک (دیلان آسلان) در درگیری و بمباران‌های عرصه زاگرس مناطق دفاعی مدیا به شهادت رسیده است.

   نام: دیلان آسلان

   کد سازمانی: دلپاک اویندار فراشین

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ١۴ ژوئن ٢٠١٧/ زاگرس

 

ه.پ.گ در ادامه با تجلیل از هر گریلای شهید از آنان به عنوان رهروان خطمشی زن آزاد و زندگی انقلابی نام برده که در تمام عرصه‌های مبارزاتی به وظایف خود برای تحقق کردستان آزاد و رهبری آزاد عمل کرده‌اند و به سمبل اراده و استقامت مبدل شده‌اند.

 

ه.پ.گ با اعلام همدردی با خانواده کیلچ و اصلان و تمام خلق میهن‌دوست کردستان پیمان خود برای تداوم راه شهدا تا تحقق پیروزی را تجدید نموده است.