دوازده ارتشی ترکیه طی درگیری با گریلاهای کردستان کشته شدند

نظامیان اشغالگر با عبور از مرز عراق حدود بیست کیلومتر وارد خاک جنوب کردستان شده اند. نیروی مدافع خلق طی گزارشی در اینباره از وقوع جنگ خبر داده و می‌گوید دوازده نیروی اشغالگر کشته شده‌اند

هواپیماهای جنگی ترکیه برای چندمین بار متوالی در روزهای اخیر منطقه سیدکان در جنوب کردستان را بمباران کردند. نظامیان اشغالگر با عبور از مرز عراق حدود بیست کیلومتر وارد خاک جنوب کردستان شده اند. نیروی مدافع خلق طی گزارشی در اینباره از وقوع جنگ خبر داده و می‌گوید دوازده نیروی اشغالگر کشته شده اند.

 

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق در گزارشی نوشته است در ساعات عصر و شامگاه پنجشنبه پنجم آپریل به دنبال بمباران ارتفاعات لیلکان و کوورته در نواحی جنوب کردستان، هلی‌کوپترهای جنگی ارتش ترکیه اقدام به انتقال نظامیان به این نواحی کردەاند. 

 

در جریان تیراندازی گریلاهای حاضر در منطقه، یک فروند هلی‌کوپتر آسیب دیده و درگیری‌های سنگینی بر روی زمین نیز روی داده است.

 

ه.پ.گ با اعلام آنکه روز جمعه نیز ناحیه ارموش بمباران شد می‌گوید در ساعات بعد ظهر دستکم ١٠ نیروی اشغالگر با استفاده از یک تله انفجاری کشته شدند.

 

بامداد امروز نیز جنگدەهای ترکیه ارتفاعات لیلکان و حوالی لولان را بمباران کردند. درگیری‌های مستقیمی هم با نظامیان ترکیه در تپەی "علی درژ" رخ داده که منجر به مرگ دو نظامی و جراحت دو تن دیگر شده است.

 

ه.پ.گ یادآوری کرده که از یازدهم مارس امسال ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی گسترده را در این مناطق آغاز و تاکنون ادامه داده است.

 

در این گزارش گفته شده که ترکیه ساکنین روستایی منطقه را برای ترک محل سکونت خود تحت فشار قرار داده و می‌خواهند تخلیه انسانی صورت بگیرد.