دوران کالکان: با قدرت نبرد را ادامه داده و پیروزی بزرگی را رقم خواهیم زد

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان به مناسبت ۳۵مین سالگرد ۱۵ اگوست، نخستین سالروز شهادت زکی شنگالی و آتاکان ماهر پیامی را منتشر کرد. در این پیام کالکان اظهار داشت: با چنان قدرتی به نبرد ادامه خواهیم داد تا پیروزیهای بزرگی را رقم بزنیم.

   متن پیام دوران کالکان بدین قرار است:
   سی و پنجمین سالگرد کارزار پر ارج ۱۵ اگوست را بر رهبر آپو، تمامی رفقا، خلقمان، نیروهای قهرمان گریلا، سازمانهای زنان و جوان، تمامی نیروهای انقلابی و دمکرات و تمامی بشریت شادباش می‌گویم. در سی و ششمین سال مقاومت برای تمامی کسانی که برای آزادی و دمکراسی مبارزه می‌کنند آرزوی موفقیت دارم. در نخستین سالگرد شهادت شهدای ما در ۱۵ اگوست، یاد و خاطره مام زکی شنگالی، رهبر جامعه ایزدیان که دیر زمانی عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان و شورای رهبری ک.ج.ک بود، و نیز  آتاکان ماهر شخصیت آگاه و عضو کمیته مرکزی حزبمان و فرمانده گریلا را گرامی می‌دارم. بار دیگر بر پیمانمان مبنی بر تحقق آرمانهای این شهدا تاکید می‌کنیم. این دو در واقع به شهدای ۳۵ ساله کاررزار قهرمانانه ما در ۱۵ اگوست تبدیل شدند. در سی‌وپنجمین سالگرد کارزارمان، ما به عنوان خلق و جنبش به منظور بزرگداشت یاد و خاطره رفقایمان، زکی و آتاکان مقاومت را ادامه دادیم. خط مبارزه آنها را برای انتقام ادامه دادیم. در سی‌و‌پنجمین سالگرد ۱۵ اگوست بر مبنای تجربه ۲۴ سال گذشته، موضعی  پر از جسارت و فداکاری را پیگیری کرده و بیش از پیش نیز آن را بسط و گسترش دادیم. دستاوردهای عظیمی را خلق کردیم. خالقان این سال پر از دستاورد نیز شهدای قهرمانمان بودند. با گرامیداشت یاد و خاطره زکی و آتاکان، با شکوه و احترام یاد تمامی دیگر شهدایمان را در مبارزه برای آزادی و دمکراسی در ۳۵ سالگرد ۱۵ اگوست گرامی می‌داریم. در سی و ششمین سالگرد مقاومت با قدرتی بیشتر خط‌مشی این شهدا را دنبال کرده و برای تحقق اهداف آنان، ما به عنوان خلق و جنبش، با قدرت به نبرد خواهیم پرداخت. واقعیت ۳۵ ساله مقاومت ما، آیینه تمام قد سی‌و‌ششمین سال مقاومت خواهد بود. آنچه را که در ۳۵ سال مقاومت انجام داده‌ایم، به معیاری برای مقاومت و آینده تبدیل کرده‌ایم.

   در واقع، سی و پنجمین سالگرد ۱۵ اگوست، در مقابله با حملات ویرانگر فاشیستی، حملات مبتنی بر کشتار، استعمارگرانه و جنگ ویژه، بر مبنای استراتژی جنگ انقلابی خلق، ما به عنوان خلق و گریلا مقاومت همه جانبه‌ای را برای موجودیت و آزادی به پیش برده‌ایم. رهبری به مقاومت دست زده است، خلق مقاومت کرده است، زندان به مقاومت پرداخته است، در خارج از زندان مقاومت در جریان بوده است، هر چهار بخش کردستان به مقاومت دست زده است. در خارج مقاومت در جریان بوده است، گریلاهای قهرمانمان مقاومت کرده‌اند، جنبشهای زنان و جوانان ما مقاومت کرده‌اند، دوستان و نیروهای دمکراتیک انقلابی به مقاومت دست زده‌اند، مقاومت ما در اعتصاب غذای بزرگی که با پیشاهنگی لیلا گوون صورت گرفت بسیار مشهود بود. در فرایند مقاومت ما تحت عنوان پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان خود را نمایانگر ساخت. ما به عنوان خلق و جنبش با کارزاری چنین تاریخی به نیمه دوم سی‌و‌پنجمین سالگرد ۱۵ اگوست پاسخ دادیم. در انتخابات محلی ۳۱ مارس و ۲۳ ژوئن، از طریق درهم شکستن فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ به نتایج موفقیت آمیزی دست پیدا کردیم. تحولات انقلابی را ایجاد کردیم که از تاثیرات پایداری برخوردار هستند. ضربات سنگینی را بر  ذهنیت و سیاست فاشیستی، مبتنی بر کشتار و استعمارگری وارد آوردیم. رژیم فاشیست و قاتل را به آستانه ورشکستگی کامل کشاندیم. در سی‌و‌ششمین سال از گذشت ۱۵ اگوست ۱۹۸۴ ما شکست کامل این رژیم فاشیست را تحقق خواهیم بخشید. در واقع ترکیه، خاورمیانه و دنیا لایق چنین ذهنیت و سیاستی نیستند. در قرن بیست و یکم ترکیه، خاورمیانه و جهان نباید دیگر شاهد حضور ذهنیت و سیاست فاشیستی مبتنی بر کشتار و استعمار خلق کرد، دشمنی با زن و خلق باشد. چنین مواردی متعلق به این عصر نبوده و خط مشی و نگرشی سیاسی است که از سوی سرمایه‌داری ایجاد شده است. لازم است که تمامی بشریت از این نگرش و سیاست و سیستم ظالم سرمایه‌داری به تمامی رهایی یابد. ما به عنوان خلق و جنبش بدین شیوه وارد سی و ششمین سال از رویداد ۱۵ اگوست می‌شویم. سی‌و‌پنجمین سالگرد را به عنوان سال مبارزه برای صیانت از یاد و خاطره رفقایمان زکی شنگالی و آتاکان و تحقق اهداف آنان ادامه دادیم. در این سال نیز ما شهدای گرانقدری را تقدیم کردیم. رفیق ناودار، سرهات و سینان به شهادت رسیدند. و اخیرا رفیق هلمت (دیار غریب) از اعضای کمیته مرکزی حزب و عضو شورای رهبری ک.ج.ک به شهادت رسید. با پاسداشت این شهدا، بار دیگر با احترام از تمامی شهدایمان در این سی‌و‌پنج‌ سال یاد می‌کنم. ما مبارزه انتقام زکی‌ها و آتاکان‌ها را به پیش خواهیم برد. مبارزه انتقام هلمت‌ها، سینان‌ها را ادامه خواهیم داد. بر مبنای تجربه مقاومت ۳۵ ساله، ما وارد ۳۶ سال از شروع مبارزه مسلحانه گشته و این سال را به سالی همراه با پیروزی بدل خواهیم کرد. به نام خلق و جنبش، چنین موضعی گرفته و برای تحقق آن پیمان بسته‌ایم. بر این مبناست که بار دیگر با شهدایمان پیمان می‌بندیم.

   در ۳۵ سالگی ۱۵ اگوست ضربات سنگینی را بر حصر امرالی وارد آوردیم، درهای زندان را گشودیم، خلقمان، رفقایمان و جامعه جهانی بار دیگر صدای رهبر آپو را شنید. بار دیگر از رهبر آپو آموختند که خط مشی صحیح و اصولی در راستای منافع انسانی، خط‌مشی حل و فصل سیاسی مبتنی بر دمکراسی است. اما می‌بینیم که ذهنیت و سیاست فاشیستی، استعمارگر و مبتنی بر کشتار از طریق جنگ ویژه با این مسائل برخورد می‌کند. درست است که جنبشی هستیم که طرفدار آشتی، راه حل دمکراتیک و حل و فصل مشکلات در چارچوب سیاست دمکراتیک هستیم، اما باید همه بر این نکته واقف باشند که تا زمانی که سیستم شکنجه امرالی و حصر وجود داشته باشد، صلح ممکن نخواهد بود و سیاست دمکراتیک پیش نخواهد رفت. مشکلات حل نگشته و برعکس، نسل کشی و حملات تجاوزکارانه فاشیستی، استعماری و مبتنی بر کشتار همچنان ادامه می‌یابند. ما این مساله را در میانه حملات توطئه‌گرانه ۲۰ سال گذشته و مقاومت علیه آن، به شیوه‌ای آشکارا مشاهده کرده‌ایم. به همین دلیل خود را قریب نداده و به صورتی ایده‌آلیستی با این مساله برخورد نخواهیم کرد، ناگزیر به شفافیت و درک واقعیت هستیم. ما به عنوان خلق و جنبش در زیر حملات سنگین نابودگرانه قرار داریم. بدون هیچ تردید بر مبارزه برای موجودیت خود بیش از هر زمان دیگری واقف هستیم و این مبارزه را از طریق سازماندهی و راهکارهای متمایز و غنی ادامه خواهیم داد. ما در مسیر پیروزی گام برداشته و پیروزیهای بزرگتری را رقم خواهیم زد. با ورود به سی و ششمین سال از گذشت ۱۵ اگوست سال ۱۹۸۴، در مسیر شهدای قهرمانمان، با پیشاهنگی رهبر آپو امسال نبردهای دشوارتری را آغاز و پیروزیهای بزرگری را رقم خواهیم زد.

​​​​​​​   با چنین برداشتی، از سی‌و‌پنجمین سالگرد کارزار ۱۵ اگوست استقبال کرده و با چنین موضعی ۳۶ سال مقاومت را آغاز و آن را به سال موفقیت تبدیل خواهیم کرد. کاملا اطمینان داریم که خلق و جنبشمان در سی‌وششمین سال، با چنین روحیه‌ای اراده و عزم راسخ، خلاقیت، جسارت و فداکاری را بیش از پیش تقویت کرده و موفقیتهای بیشتری را کسب خواهیم کرد. اراده نستوه ما در این راستا قرار دارد. سی‌و‌ششمین سال را با گامهایی استوارتر بر مبنای خط شهدا، با قدرت پی خواهیم گرفت.