دوران کالکان: خلق کُرد در اقلیم کردستان توان شرکت در مقاومت عفرین را دارند

دوران کالکان عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان شب گذشته با شرکت در برنامه تلویزیونی 'مدیا هابار' به بررسی حملات رژیم ترکیه با همکاری تبهکاران وابسته به آن، علیه عفرین و حمایت خلق کرد از مقاومت عفرین پرداخت.

دوران کالکان عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان شب گذشتە با شرکت در برنامە تلویزیونی 'مدیا هابار' بە بررسی حملات رژیم ترکیە با همکاری تبهکاران وابستە بە آن، علیە عفرین و حمایت خلق کرد از مقاومت عفرین پرداخت.

 

دوران کالکان در ابتدای سخنان خود گفت، حملە بە عفرین سابقەای تاریخی دارد. در سدە ١٩ سال ١٨٠۶ زمانی کە تلاشهای فراوانی در جهت اشغال رواندز واقع در اقلیم کردستان انجام شد، دولت مرکزی برای نابودی زندگی اجتماعی در این منطقە بە تکاپو افتاد. آغاز حملات از رواندز بود و مرحلە پایانی این حملە عفرین است. رهبران رژیم ترکیە و عثمانی از ٢٠٠ سال پیش حملات خود بە دستاوردهای خلق کُرد با هدف نابودی کامل این ملت را آغاز کردەاند.

 

عضو شورای رهبری پ.ک.ک می افزاید؛" مبارزە بخشی از زندگی کردها است. خلق کُرد بر علیە هر گونە عقب افتادگی در حال مبارزە است. تلاش برای زندگی آزاد حملات دشمنان را بر نمی‌تابد. خلق کُرد در عفرین نیز بە مبارزات خود ادامە می دهند و حمایتها از سراسر جهان از مقاومت عفرین ادامە دارد. همە آزادیخواهان  سراسر جهان امروز برای عفرین بە پا خواستەاند. کردهای ساکن کشورهای اروپایی و همچنین کردهای ساکن در اقلیم کردستان بیشترین حمایتها را از مقاومت عفرین از خود نشان دادند. مردم اقلیم مردمی مبارز هستند و می توانند بە عفرین بروند و در مقاومت مردم این منطقە شرکت کنند. نگرانیها در رابطە با عفرین شامل اقلیم کردستان نیز می شود.

 

دوران کالکان در ادامە گفت:"از هم اکنون روشنایی این تونل تاریک نمایان شدە است. فاشیزم در حملات خود بە عفرین شکست می‌خورد. کاملا واضح است رژیم ترکیە نە فقط عفرین، بلکە قصد دارد کل سوریە را بە اشغال خود در آورد. اردوغان پیشتر گفتە بود از این قدرت کە تا کرکوک پیشروی کند برخوردار است. او همچنین از شرق فرات نیز صحبت کردە بود. اردوغان قصد دارد با تصرف عفرین، باب، جرابلس و ادلب کشوری واحد همانند قبرس تشکیل دهد کە این خود بە معنای تجزیە سوریە و شکست این کشور است. اما باید دانست کە این نقشە به دو شرط عملی نخواهد شد. اول بە اشغالگری رژیم استعمارگر و اشغالگر ترکیە در باب و جرابلس پایان دادە شود و دوم آنکه رژیم سوریه از سیاست دولت-ملت شوفنیست دست بردارد. با این شروط همە نقشەهای فاشیستی حزب عدالت و توسعە در منطقە نابود خواهد شد."