دوران کالکان: دولت ترکیه در برابر جنایاتش پاسخگو خواهد شد

دوران کالکان، عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در گفتگویی با تلویزیون "مدیا هابر" به سئوالاتی در مورد حملات ترکیه به شنگال و کوهستان قندیل و همچنین عملیات احتمالی در ادلب سوریه پاسخ داد

دوران کالکان، عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در گفتگویی با تلویزیون "مدیا هابر" به سئوالاتی در مورد حملات ترکیه به شنگال و کوهستان قندیل و همچنین عملیات احتمالی در ادلب سوریه پاسخ داد.

 

دوران کالکان در رابطه با روز جهانی آشتی در ترکیه که اول سپتامبر بود گفت: صلح بدون آزادی و دمکراسی ممکن نخواهد بود. برای دستیابی به صلح باید منطق و سیاست کنونی حکومت که راه بر جنگ باز کرده است عوض شود.

 

وی در واکنش به هجوم هوایی ترکیه به شنگال در میانه ماه آگوست ٢٠١٨ که به جانباختن ذکی شنگالی از اعضای رهبری ک.ج.ک و شماری از همراهان او منجر شد گفت که این حمله در ادامه هجوم داعش و نسل‌کشی ایزدی‌ها توسط داعش بوده است.

کالکان این حمله را همچنین در رابطه با اشغال عفرین در روژاوا توسط ارتش ترکیه خواند و گفت عامل اصلی این حملات، دشمنی حاکمان ترکیه با کردهاست.

 

عضو کمیته رهبری پ.ك.ك با اعلام آنکه ترکیه اجازه بمباران شنگال را از آمریکا کسب کرده بود گفت مقامات وزارت خارجه آمریکا در دیدار ماه فوریه با اردوغان، در مورد مسائلی از قبیل حمله به عفرین، قندیل و شنگال توافق کرده‌اند. آمریکا تنها یک شرط داشته و آن هم توافق حکومت عراق با این طرح بوده که ظاهرا عراق نیز آنرا پذیرفته است.

 

کالکان گفت در نتیجه این توافق بوده که ترکیه در حملاتش به کردستان دست به جنایت علیه بشریت زده است، اما شکست خواهد خورد و باید بابت جنایات خود پاسخگو باشد. وی به کشورهای حامی دولت ترکیه یادآوری کرد که حمایت از جنایت منجر به شرمساری خواهد بود.

 

کالکان در پاسخ به سئوالی در مورد عملیات احتمالی دولت سوریه برای بازپس‌گیری ادلب از گروههای تبهکار نیز ضمن پیشبینی افزایش اختلافات میان طرفین درگیر در مسئله تأکید کرد که سرنوشت مناطقی چون اعزاز، جرابلس، باب و عفرین نیز به نحوه تصمیم‌گیری درباره ادلب گره خورده است.