دوران کالکان: زندانبان ترکیه [اردوغان] راهی برای فرار از شکست پیدا نمی‌کند

" اردوغان یک فرد داعشی و عضو اخوان المسلمین است. می‌گوید که ارتش آزاد سوریه همان القاعده و النصره نیستند و آنها را حمایت می‌کند"

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی گفتگویی با رادیو "صدای وطن" به هیاهوی اردوغان دیکتاتور ترکیه در مجمع عمومی سازمان ملل پاسخ داد و گفت او می‌گوید که آمریکا از کردها حمایت کرده اما بخوبی می‌داند که سابقه این جنگ و مقاومت به کجا باز می‌گردد.

 

دوران کالکان با اشاره به حملات خونبار حکومت‌های اشغالگر کردستان گفت: آنچه که امروز کردها با آن مواجه هستند شدیدتر از قتل‌عامی بوده که ارمنی‌ها و آسوری‌ها در قرن‌های نوزدهم و بیستم تجربه کردند. رهبر اوجالان به درستی می‌گوید که مردم ما در چنگال نسل‌کشی فرهنگی قرار دارند و جامعه کردها مدتهاست در معرض پاکسازی بوده است.

 

وی با تصریح آنکه کردها بخاطر مبارزه برای آزادی مجرم شناخته شده‌اند، به تاریخ نبرد گریلایی و ایستادگی در مناطق شهری و کوهستانی طی چهل سال اخیر پرداخت و گفت هرچند فردی مانند اردوغان در سازمان ملل مدعی می‌شود که نبرد کردها با حمایت آمریکا بوده است اما تنها تکیه‌گاه این مقاومت، مردم کردستان بوده‌اند و هیچ قدرتی در جهان به فکر رهایی کردها نبوده و نیست.

 

عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان با تأکید بر آنکه اردوغان از نظر نژادپرستی حتی از هیلتر هم عبور کرده است، افزود: او تصور می کند که می‌تواند همه دنیا را بر هم بزند. می‌گوید که شرق رود فرات در سوریه را از تروریسم پاکسازی می‌کند و در واقع نگرانی خود از مناطق آزاد شده از چنگ داعش را بیان می‌کند. اردوغان یک فرد داعشی و عضو اخوان المسلمین است. می‌گوید که ارتش آزاد سوریه همان القاعده و النصره نیستند و آنها را حمایت می‌کند.

 

وی با بیان آنکه آزادسازی کردستان با خود آزادی و دمکراسی برای سایر خلق‌های منطقه می‌آورد گفت: پیشروی مبارزه آزادیخواهی خلق کُرد به قیمت جانفشانی‌ها و خون‌ هزاران شهید در واقع پس زدن فاشیسم بوده و نقاب از صورت ظالمان انداخته است.

 

دوران کالکان به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور ترکیه برای جنگ توسط اردوغان پرداخت و گفت: بی دلیل نبود که او داماد خود را به عنوان خزانه‌دار معرفی کرد. حتی قوانین هم به نفع جنگ کار می‌کنند. درآمدهای ترکیه همه صرف جنگ شده، همان جنگی که به شکست در برابر گریلاهای کردستان انجامیده. حملات روزمره گریلاهای قهرمان به نیروهای اشغالگر در سه بخش کردستان خود گویای ورشکستگی سیاست اردوغان است. در پشت این حملات، نیروی ایدئولوژی رهبر آپو وجود دارد.

 

وی از اردوغان به عنوان زندانبان ترکیه نام برد و گفت مقاومت در زندان‌ها و بیرون از زندان‌ها تا پیروزی نهایی ادامه پیدا می‌کند و گریلاهای انقلابی به رزم و نبرد خود در دفاع از فرودستان ادامه خواهند داد.