دوران کالکان: "پ.ک.ک انقلاب را به ثمر می‌رساند"

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی یک گفتگوی تلویزیونی با شبکەی "مدیا هابر" در مورد سالگرد تأسیس پ.ک.ک و چهل سال مبارزه بی‌امان آن، صحبت کرد.

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی یک گفتگوی تلویزیونی با شبکەی "مدیا هابر" در مورد سالگرد تأسیس پ.ک.ک و چهل سال مبارزه بی‌امان آن، صحبت کرد.

 

دوران کالکان با اعلام آنکه حزب کارگران کردستان در چهلمین سال تأسیس خود برنامه ویژەای تدارک دیده است تأکید کرد که تصمیمات سیاسی، ایدئولوژیک و نظامی اخذ شده، گامی جدی در راستای ادامه مبارزات آزادیخواهانه است.

 

وی با اعلام آنکه شکنجه رهبر اوجالان در زندان امرالی ترکیه مهمترین موضوع مطرح برای پ.ک.ک است گفت آنها از بابت تداوم منزوی‌سازی در امرالی به عملکرد خود نیز انتقاد دارند.

 

دوران کالکان مقاومت چندین و چند ساله اوجالان در برابر رویکردهای فاشیستی حکومت ترکیه را فرمان انقلاب به جنبش کردها توصیف کرد و گفت ما این مسیر را تا پیروزی خواهیم پیمود.

 

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در ادامه به موفقیت نیروهای سوریه دمکراتیك در برابر داعش اشاره و تصریح کرد آزادسازی رقا، توازن سیاسی و نظامی در خاورمیانه را برهم زده است.

 

وی تحولات اخیر در منطقه از جمله بحران قطر، جنگ‌افروزی ایران، هجوم ترکیه به عفرین، اتفاقات عربستان و لبنان و همچنین هجوم ارتش عراق به جنوب کردستان پس از برگزاری رفراندوم را پس‌لرزەهای سقوط رقا پایتخت داعش توسط نیروهای سوریه دمکراتیك دانست که موازنە قدرت را بر هم زده است.

 

دوران کالکان تصریح کرد در پس شکست داعش در عراق و سوریه، مقاومت شنگال، کوبانی و مخمور و مبارزه دلاورانەی جنبش باکور در برابر حکومت فاشیست ترکیه قرار دارد. 

 

وی افزود: "این اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بود که با حمایت علنی از داعش می‌گفت کوبانی سقوط می‌کند. جمهوری ترکیه بود که داعش را به کوبانی و شنگال هدایت کرد و اکنون برای عفرین خط و نشان می‌کشد. پ.ک.ک و جنبش باکور با تضعیت دولت حزب عدالت و توسعه، اجازه ندادند داعش به پیروزی‌های بزرگ برسد."