دولت آلمان چه نسبتی با اردوغان دارد؟ [یادداشت]

ما می‌دانیم که دولت فاشیست ترکیه صد سال است که به قتل عام کردها مشغول است، اما چرا هر زمان که یک دولت فاشیست در تنگنا قرار می‌گیرد شما با پول و اسلحه به آنها یاری می‌رسانید؟

ما می‌دانیم که دولت فاشیست ترکیه صد سال است که به قتل عام کردها مشغول است، اما چرا هر زمان که یک دولت فاشیست در تنگنا قرار می‌گیرد شما با پول و اسلحه به آنها یاری می‌رسانید؟

 

دولت فاشیست اروغان زمانی که تجمع مادران آشتی را ممنوع کرد و به تجمعات آنها حمله کرد، حکومت آلمان نیز به جوانان کُرد [در این كشور] حمله کرد. بعدا فستیوال بین‌المللی فرهنگ کُردی را نیز ممنوع کرد که از سال ۱۹۹۲ تا به حال برگزار می‌شد. آلمان با این اقدامات نشان داد که همراه دولت فاشیست اردوغان است.

 

دولت آلمان حدود صد سال است که با اقدامات ضد خلق کُرد همراهی می‌کند، همراه انگلیس یکی از مسئولین قتل عام خلق کُرد است. هر زمان دولت فاشیست ترک به کردها حمله کرده است دولت آلمان نیز با آنها همراهی کرده است. علاوه بر کمک مالی و نظامی، همیشه به کسانی که مقاومت کرده‌اند حمله کرده است.

 

دولت آلمان در سال ۱۹٨۷ بر علیه جنبش آزادیخواهی خلق کُرد حملات گسترده ای را انجام داد و با پرونده‌ی دوسلدورف نمایندگی دولت ترکیه را متقبل شد. در این پرونده مبارزان آزادی به بهانه‌ی عملیات انجام شده در لبنان محاکمه شدند، لبنان هیچ شکایتی مطرح نکرده بود و هیچ کس پرونده‌ای تشکیل نداده بود اما قضات آلمانی در جای قضات نظامی تُرک قرار گرفته بودند.

 

علی حیدر قیتان که در این پرونده دادگاهی شد با یک داستان وضعیت دولت آلمان را تعریف می‌کرد. داستان او این گونه بود: مرد ثروتمندی قبل از مرگش وصیت نامه‌اش را می‌نویسد و تمام اموالش را برای سگش به جا می‌گذارد، بعد از مرگ آن مرد کسی نمی‌داند چطور این مسئله را حل کند. پیش قاضی شهر میروند، قاضی بعد از خواندن وصیت می‌گوید همه‌ی اموال آن مرد از این به بعد متعلق به او هستند، کسانی که دنبال حل مشکل بودند خیالشان از این بابت راحت می‌شود. بعد از آنکه همه از پیش قاضی می‌روند یکی پیش او برمیگردد و می‌پرسد: جناب قاضی یادم رفت بپرسم، نسبت شما با سگ آن متوفی چیست؟

 

الان هم باید از دولت آلمان پرسید که نسبت شما با اردوغان فاشیست چیست؟

 

هنگام انور پاشای فاشیست شما با آنها چه نسبتی داشتید؟

 

چرا هر زمان دولت فاشیست ترک در تنگنا قرار می‌گیرد شما به آنها کمک مالی و نظامی می‌کنید؟

 

امروز فاشیزم اردوغان از فاشیزم هیتلر بیشتر گسترش یافته است و سعی در تاسیس یک رژیم دیکتاتور دارد. هر روز در خاورمیانه به خونریزی می‌پردازد. بر علیه خلق‌ها جنگ افروزی می‌کند. تمام موازین حقوق بشری را زیر پا می‌نهد. فاشیزم اردوغان به شیوه‌ای ظالمانه به دمکراسی خواهان کُرد و تُرک حمله می‌کند و آنها را به زندان می‌اندازد و دولت آلمان از فاشیست‌ها پشتیبانی می‌كند.

 

حال دولت آلمان باید پاسخگوی این پرسش باشد که چه نسبتی با دولت فاشیست ترکیه دارد؟