دولت ترک تروریست‌های النصره را به نصیبین منتقل کرد

اعلام شد که پس از رجزخوانی روزهای اخیر دیکتاتور اردوغان علیه روژاوای کردستان، رژیم ترک تبهکاران گروهک النصره سابق را به پادگان‌های شهر نصیبین شمال کردستان منتقل کرده است

اعلام شد که پس از رجزخوانی روزهای اخیر دیکتاتور اردوغان علیه روژاوای کردستان، رژیم ترک تبهکاران گروهک النصره سابق را به پادگان‌های شهر نصیبین شمال کردستان منتقل کرده است

 

دولت ترک بخشی از تبهکاران گروهک موسوم به ارتش ازاد سوریه (النصره سابق) را که پیشتر در ادلب با وی همکاری کرده‌اند به مقرهای نظامی و اردوگاههای آوارگان سوریه‌ای در شهر نصیبین واقع در مرز شمال و روژاوای کردستان منتقل کرده است.

 

انتقال این تبهکاران به نصیبین پس از تهدید‌‌ مناطق خودمدیریتی شمال سوریه توسط دیکتاتور ترک صورت گرفته است.

 

یکی از مراکزی که ارتش ترک در حمله به روژاوا از آن استفاده کرده است در شهر نصیبین واقع در شمال کردستان قرار دارد که در نزدیکی شهر قامشلو روژاوای کردستان است. اعلام شد که تحرکات رژیم ترک در مناطق مرزی روژاوا افزایش یافته است.

 

تبهکاران النصره سابق به نصیبین منتقل شده‌اند

به نقل از خبرگزاری مزوپوتامیا کاروان‌های متشکل از تروریست‌های النصره سابق توسط ارتش ترکیه به مقر ارتش در روستای دالی نصیبین منتقل و در آن مستقر شده‌اند.

 

همچنین تعداد فراوانی اتوبوس در حال رفت و آمد به این مقر ارتش ترک در نزدیکی مرز روژاوای کردستان هستند. این اتوبوس‌ها که اتوبوسهای ویژه ارتش و دارای شیشه‌های سیاه هستند به گفته منابع آگاه محلی تبهکاران النصره سابق را از ادلب و جرابلس به این پایگاه منتقل می‌کنند و به آنان در این مقر آموزش نظامی داده می‌شود.

 

کمپ آوارگان سوری به مقر آموزش تروریست‌ها مبدل شد

مکان مورد اشاره سال ٢٠١۴ برای اسکان آوارگان سوریه تأسیس و گنجایش پنج هزار آواره را در خود دارد. طبق گزارش‌های موثق رژیم ترک در آغاز ١٨٠٠ پناهجو را در آن اسکان داد اما پس از مدت کمی ساکنان این اردوگاه را به کمپ دیگری در ویرانشار حومه رحا منتقل کرد.

 

پس از آن تعدادی از آوارگان ایزدی نجات یافته از چنگال داعش در این اردوگاه اسکان یافتند اما رژیم ترک پس از مدت کمی ایزدی‌ها را به کمپ میدیات منتقل کرد.

 

از آن زمان این کمپ به ارتش ترک تحویل گردید و از آن به عنوان مقر ارتش استفاده شده است.

 

ارتش ترک این اردوگاه را به مرکز آموزش نظامی مبدل کرد. اعلام شد که ارتش علاوه بر سربازان خود، شبه‌نظامیان القاعده سوریه و تبهکاران دیگر را در همین مرکز آموزش می‌دهد.