"دولت ترکیه رژیمی تروریستی و پدرخوانده تمام گروههای تروریست است"

​​​​​​​پس از آنکه کنسولگری ترکیه در هولیر از ی.ن.ک به دلیل تعطیلی مقرهای جنبش آزادی تشکر کرد و جنبش آزادی را جنبشی تروریستی خواند، رئیس مشترک جنبش آزادی پاسخ کنسولگری رژیم ترک در هولیر را داد

پس از آنکه با تصمیم قباد طالبانی جانشین رئیس حکومت اقلیم کردستان تمامی مقرهای جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان در سلیمانیه و شهرهای اطراف آن تعطیل شدند، هاکان کاراچای کنسول ترکیه در هولیر در یک کنفرانس مطبوعاتی، از اتحاد میهنی کردستان-ی.ن.ک تشکر کرد و جنبش آزادی را جنبشی تروریستی خواند.

 

در مقابل این اظهارات دیروز ریاست مشترک جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان طی بیانیه‌ای پاسخ کاراچای را داد و اعلام کرد، "دولت ترکیه خود مظنون اصلی ترور و پدرخوانده تمام گروههای تروریستی است". این رژیم ترک است که در تمامی نقاط کردستان و ترکیه در حال پیشبرد برنامه‌های تروریستی خود است و از گروههای تروریستی منطقه حمایت می‌کند.

 

جنبش آزادی اعلام کرد، اظهارات نماینده‌ی ترکیه در میان مردم اقلیم کردستان غیر از آنکه زیر پا گذاشتن شکوه و حق حاکمیت اقلیم کردستان و عراق می‌باشد، تعرض به امور اداری و سیاسی نیز می‌باشد. به خصوص مسئله اینجاست که جنبش آزادی دارای مجوز رسمی می‌باشد و در حال انجام مبارزات سیاسی خود است. دمکراسی و صلح را اساس قرار می‌دهد و دارای موضعگیری ملی است، هیچ نیرو و حزبی نمی‌تواند اتهام ترور و هیچ اتهام دیگری را به این جنبش وارد کند.

 

در ادامه‌ی بیانیه‌ی جنبش آزادی  آمده است: متاسفانه بسیار شرم‌آور است که هیچ موضعگیری جدی در این زمینه دیده نشده است، اگر صبر ایوب را هم داشته باشیم این شرایط را نخواهیم پذیرفت و تا آخر در مقابل آن خواهیم ایستاد.