دیلان سپرتی: کردها بایست به سکوت شرم‌آور پایان دهند

عضو شورای مدیریتی ک.ژ.ک از روی زمین کشیدن مادران کرد توسط پلیس ترکیه به عنوان 'شرم‌ بشریت' نام برد و از خلق کرد خواست تا به سکوت شرم‌آور پایان دهند

دیلان سپرتی از اعضای شورای مدیریتی کنفدرالیسم زنان کردستان- ک.ژ.ک اعتصاب غذای گسترده به منظور پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و حملات رژیم فاشیست ترک به مادران آشتی را مورد ارزیابی قرار داد.

 

وی گفت:"سکوت در قبال حملات رژیم فاشیست ترک به مادرانمان شرم‌آور و قباحت‌آمیز است."

 

باید این پیام را خوب بفهمیم

سپرتی اظهار کرد که ضروریست تمام نیروهای دمکراتیک به صدای زندانیان مبدل شوند، وی افزود:"رفقای ما که ماههاست در اعتصاب غذا بسر می‌برند صراحتا اعلام کرده‌اند که مرگ آنان نه به دلیل گرسنگی بلکه ناشی از سکوت عمومی است. بنابراین باید این پیام را خوب بفهمیم، لیلا گووَن و ناصر یاغز پیشاهنگی مرحله‌ای تازه‌ای را بردوش گرفته‌اند و این مقاومت تاریخی در صفحات تاریخ جای می‌گیرد. این کارزار در زندان‌ها هم گسترش یافته است. چنین اراده‌ای در هیچ جای دنیا وجود ندارد. ما به آنان تبریک می‌گوییم."

 

حیثیت بشری به آزمون گذاشته می‌شود

دیلان سپرتی سپس با یادآوری اینکه مرحله‌ای سخت در حال گذار است افزود:"فعالیت‌های اعتصاب غذا با شعار پایان دادن به حصر، فروپاشی فاشیسم و آزادی رهبر آپو با اراده‌ای نستوه ادامه دارد. رفقای ما در اعتصاب غذای زندان‌ها اعلام کرده‌اند که سکوت عمومی به مرگ آنان منتهی می‌شود. باید این پیام را خوب بفهمیم. باید خلق به میدان‌ها سرازیر شده و از اعتصابگران صیانت به عمل آورند. جمعیت کردها بالغ بر ۴٠ میلیون است، پس نباید مادرانمان را تنها بگذاریم. هر فریادی از زندان‌ها لازم است که با مقاومت عمومی پاسخ داده شود. حق مادران است که تحصن کنند، اما رژیم ترک با باتوم به آنها یورش می‌برد. ما به حملات پلیس ترک پاسخ درخور را خواهیم داد. اردوغان که داراییش را از استانبول گرفته بود در انتخابات ٣١ مارس متحمل شکست بزرگی شد. هوشمندی اردوغان با داعش همسان است. ذهنیتی که با باتوم مادران را مورد حمله قرار می‌دهد همان ذهنیت داعشی گردن زدن انسان‌هاست. ما پاسخ سخت‌تری را به این حملات خواهیم داد."

 

این سکوت باید به فریاد مبدل گردد

دیلان سپرتی عضو شورای مدیریتی ک.ژ.ک در ادامه خاطرنشان کرد؛ سی‌پی‌تی و سازمانهای حقوق بشر که در قبال حمله به مادران سکوت کرده‌اند، باید از وضعیت خود شرمسار شوند. از خلقمان می‌خواهیم که در برابر رژیم فاشیست اردوغان سکوت نکنند. سکوت در قبال حمله به مادرانمان مایه شرم و آبروریزی است. باید نیروهای خود را منسجم کنیم و به قیام برخیزیم. ما همچون گریلا سوگند یاد کرده‌ایم که انتقام سختی از دشمن خواهیم گرفت. در قبال حصر رهبر اوجالان باید به صدای اعتصابگران غذا مبدل شده و این صدا را به فریادی مبدل کنیم."