دیکتاتور ترکیه دولت آمریکا را به شراکت در قتل‌عام کردها فراخواند

رئیس جمهور ترکیه که از وی به عنوان "اردوغان قاتل" نام برده می‌شود در یکی از روزنامه‌های آمریکایی امنیت و منافع آمریکا را تهدید کرد

رئیس جمهور ترکیه که از وی به عنوان "اردوغان قاتل" نام برده می‌شود در یکی از روزنامه‌های آمریکایی امنیت و منافع آمریکا را تهدید کرد.

 

طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه طی یادداشتی که در روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز چاپ شده آشکارا از دونالد ترامپ و دولت آمریکا برای قتل‌عام کردها درخواست کمک کرده است. لابه‌گری اردوغان در یادداشت مذکور آنچنان عیان است که دولت آمریکا را در چندین نوبت به شراکت در اقدامات ضد کردها دعوت کرده است.

 

رییس جمهوری ترکیه در این یادداشت با عبارت "شرکای استراتژیک و متحدان ناتو" ضمن یادآوری همکاری ایالات متحده با دولت ترکیه در سرکوب مبارزه آزادیخواهانه و دمکراتیک کردها طی دهه‌های گذشته از ایالات متحده به دلیل همکاری با نیروهای سوریه دمکراتیک و شرکت در عملیات برای نابودی داعش ابراز ناامیدی کرده است.

 

دیکتاتور ترکیه در بخش دیگری از مقاله ضمن اشاره به آمار کمک‌های ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به نیروهای ق.س.د زبان به گلایه گشوده و از "پنج هزار کامیون و دو هزار فروند اسلحه و تجهیزات" نظامی سخن گفته که برای نبرد با گروههای تروریستی مورد حمایت ترکیه به شمال سوریه ارسال شده است.

 

اردوغان در ادامه با اعتراف ضمنی به اینکه تبهکاران در عراق و سوریه "شهروندان و اعضای نیروهای امنیتی ما" بوده‌اند از شکست این گروهک‌ها نگرانی خود را اعلام کرده است. وی سپس آندرو برانسون کشیش محبوس در حبس خانگی را مجددا به همکاری با "گروههای تروریستی" متهم می‌نماید.

 

رئیس جمهوری ترکیه سپس با اشاره به اشغال جرابلس و اعزاز و همچنین اشغال عفرین به ایالات متحده هشدار داد که باید با وی همراهی کنند اگر نه "ترکیه گزینه‌های بدیل دیگری دارد" و با اذعان به شکست در مقابل آمریکا، خواهان کمک این كشور به تأمین منافع ملی (دولت-ملت فاشیست تُرک) شده است.