"راه تحقق پیروزی تداوم مبارزه‌ای است که با مقاومت ١۴ ژوئیه آغاز گردید"

​​​​​​​ک.ج.ک در بیانیه‌ای با اشاره به اعتصاب غذای لیلا گوون نماینده ه.د.پ اعلام کرد:"از خلق و دوستانمان می‌خواهیم تا ٢٠١٩ را به سال مبارزه سرتاسری مبدل نمایند. برای شکستن حصر، پایان دادن به فاشیسم و آزادی کردستان نقش خود را ایفا کنند."

ریاست مشترک شورای مدیریتی ک.ج.ک بیانیه کتبی منتشر کرد و می‌گوید:

"مقاومت اعتصاب غذای نامحدودی که لیلا گوون نماینده ه.د.پ جولمرگ برای پایان دادن به حصر رهبر آپو آغاز کرده به تمام زندان‌ها کشیده شده و خلق کرد در سرتاسر جهان همبستگی خویش را با این مقاومت نشان داده‌اند.

 

مقاومتی که با شعار 'حصر را بشکنیم و به فاشیسم پایان دهیم'  که با اراده‌ای پولادین در زندان آغاز شده با الهام از مقاومت ١۴ ژوئیه در سرتاسر کردستان گسترش یافته است و برای پایان دادن به اقتدار رژیم حاکم بر ترکیه نقش تاریخی خویش را ایفا می‌کند.

 

لیلا گووَن با میهن‌دوستی و توانایی سیاسی خویش به معنی تاریخی قیام علیه حصر پی برد و با مقاومت اعتصاب غذای خود به آغاز مرحله‌ی نوین مقاومت اجتماعی مبدل شد. رفقای محبوس در زندان‌ها و سیاستمداران دمکراتیک میهن‌دوست هم همچون مقاومتگران ١۴ ژوئیه کمال پیر، خیری دورموش، عاکیف یلماز و علی چیچک به وظایف تاریخی خود پی بردند و مقاومت را شعلە‌ور نمودند. خلق ما در اروپا همچون همیشه با اذعان به وظیفه صیانت از از رهبری خویش وارد عرصه شد و در مقاومت 'حصر را بشکنیم و به فاشیسم پایان دهیم' جای گرفت. ما به تمام مقاومت‌گرانی که در این کمپین جای گرفته‌اند سلام می‌فرستیم و نقش تاریخی آنها را در به شکست کشاندن حصر و پایان فاشیسم از هم‌اکنون تبریک می‌گوییم.

 

همه می‌دانیم که حملات و کشتار کنونی از ۵ آوریل ۲۰۱۵ با حصر رهبر آپو آغاز شد. حمله‌ی ۲۴ ژوییه [رژیم ترک به کردستان] نسل‌كشی و  کشتار است. این واقعیت مشخص شده است که حصر رهبر آپو و قتل عام و کشتار در امتداد همدیگر به اجرا درآمده‌اند. بنابراین مقاومتگران کمپین "ما حصر را پایان می‌دهیم، فاشیزم را در هم می‌شکنیم" با موضعی درست اعتصاب غذا کرده‌اند. با این موضع‌گیری و حرکت خود، همانند مقاومت ۱۴ ژوئیه نقشی تاریخی ایفا خواهند کرد. این مقاومت نیز در حال حاضر خلق کرد و نیروهای دمکراتیک را تحت تاثیر قرار داد، وحشت آ.ک.پ و م.ه.پ نیز از همین است.

 

"محال است کسی بتواند این مقاومت عظیم را متوقف کند"

فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ صرف دست یازیدن به هرگونه کاری نخواهند توانست مانع این مقاومت که با الهام از مقاومت ١۴ ژوئیه آغاز گردیده شوند. محال است کسی بتواند این مقاومت را که هر روز بزرگتر می‌شود متوقف کند. روح مقاومت ۱۴ ژوئیه و همان راه در این مقاومت وجود دارد، راه پیروزی در مقاومت است، هر چند بسیار دشوار هم باشد. واقعیت این است که امروز شرایط دشواری برای رسیدن به پیروزی وجود دارد اما روح مقاومت ۱۴ ژوئیه و روح فداکاری اجازه نمی‌دهد روز ما تاریک شود و مقاومت خودمدیریتی به سطحی رسیده است که دارای اراده‌ای شکست ناپذیر می‌باشد. با این مقاومت کاراکتر مبارزات و اراده‌ی خلق کرد به سطح تازه‌ای رسیده است. با اراده‌ای قوی و مقاومتی جانانه به ترویج فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ پاسخ داده‌ایم، مقاومت گریلا و خلق ما با سیاست دمکراتیک در مقابل فاشیسم و کشتار آنها با کمپین "حصر را پایان می‌دهیم، فاشیسم را در هم می‌شکنیم" به سطحی نو رسیده است. خلق ما در سال ۲۰۱۹ در شمال، جنوب، شرق و روژاوا و همه‌ی جای جهان با این سطح از مقاومت مبارزه کند و فاشیسم را در هم بشکند."

 

"رویدادهای سیاسی در ترکیه و خاورمیانه یک بار دیگر دشمنی بر ضد کردها و نیروهای دمکراتیک در منطقه را آشکار کرد. به اراده و راهکار قدرتمندی نیاز است تا فاشیسم را در هم بشکند. راهکار و روح پیروزی آن است که خود را به نیروی خود سپرد و در شرایط دشوار مقاومت کرد. حملات فاشیستها در حال حاضر راه مقاومت و مبارزات گسترده را بر ما فرض کرده است تا حملات دشمنان را در هم بشکنیم. این هم تاریخ مبارزات آزادی است که با پیشگامی پ.ک.ک وجود دارد.

 

ما یک بار دیگر به همه زندانیان، مقاومتگران اروپا، کردستان و هر جای جهان که در این مقاومت و کمپین جای گرفته‌اند درود می‌فرستیم و از خلق و دوستان خود می‌خواهیم سال ۲۰۱۹ را به سال مبارزات بزرگ مبدل کنند و برای پایان حصر و در هم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان به وظیفه‌ی خود عمل کنند."