راهپیمایی طولانی مدت ٢٠٠ فعال اینترناسیونالیست برای آزادی اوجالان و همبستگی با عفرین

در این راهپیمایی که با شعار "آزادی برای اوجلان و صلح برای کردستان" برگزار می‌شود، همزمان حملات ارتش ترکیه علیه عفرین نیز محکوم خواهد شد.

۲۰۰ فعال انترناسیونال که از اعضای آکادمی‌ها‌ و نمایندگان نهادهای مدنی کشورهای مختلف تشکیل می‌شوند، به منظور محکوم کردن انزوای تحمیلی بر "عبدالله‌ اوجلان" و حملات ارتش ترکیه و تبهکارانش علیه عفرین، قرار است فردا پنج‌شنبه از لوکسمبورگ به سمت استراسبورگ فرانسه راهپیمایی طولانی مدت انجام دهند.

 

در این راهپیمایی که با شعار "آزادی برای اوجلان و صلح برای کردستان" برگزار می‌شود، همزمان حملات ارتش ترکیه علیه عفرین نیز محکوم خواهد شد.

 

این فعالیت اعتراضی فردا پنج‌شنبه ساعت ۱۰ طی بیانیه‌ای مطبوعاتی آغاز خواهد شد.

 

این فعالان اینترناسیونال که از کشورهای آمریکای جنوبی و برخی کشورهای اروپایی در گردهمایی مذکور شرکت می‌کنند و نمایندگان ۳۰ نهاد مختلف را نیز با خود به همراه دارند،  در طول راهپیمایی از چندین شهر فرانسه عبور خواهند کرد. قرار است در طول راه با سندیکاها، احزاب سیاسی، رسانه‌های محلی، نمایندگان نهادهای مدنی و شهردار شهرها دیدار داشته باشند. همچنین چندین سمینار و نشست مختلف در رابطه با انزوای تحمیلی بر عبدالله ‌اوجلان و دفاعیات ایشان برگزار می‌کنند.

 

شرکت‌کنندگان پس از ۴ روز به شهر متزی فرانسه می‌رسند و از آنجا با اتوبوس به سمت شهر لوزان سوییس به‌راه می‌افتند و با تحصن بزرگ سازمان جوانان آزاد، تشکلات اروپایی حزب اتحاد دمکراتیک ـ پ.ی.د و انجمن کُردها در سوییس به هم می‌پیوندند‌. سپس همگی از شهر لوزان با راهپیمایی به سمت شهر ژنو می‌روند و به مدت ۴ روز در راه خواهند بود.

 

در تاریخ ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن، با پیشاهنگی نهادهایی از خلق‌های مختلف کُرد ، تُرک ، لاز ، ارمنی ، آشوری ، سریانی و اروپایی میتینگی بزرگ و تحصنی مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوییس برگزار می‌شود. در این میتینگ از سازمان ملل متحد درخواست می‌شود که در مقابل حملات ارتش ترکیه علیه عفرین موضع اتخاذ کند و اقدامات لازم جهت توقف این حملات را به اجرا درآورد.

 

۵۰ تن از نمایندگان کُرد مجلس در کشورهای اروپا و اعضای کُرد انجمن‌ شهرداری‌های اروپا در این فعالیت اعتراضی شرکت خواهند کرد.

 

شرکت‌گنندگان پس از انجام فعالیت اعتراضی در شهر ژنو، با اتوبوس به سمت استراسبورگ فرانسه به راه‌ می‌افتند و در روز ۱۷ فوریه/ ۲٨ بهمن در راهپیمایی که قرار است با مشارکت هزاران نفر و برای آزادی عبدالله ‌اوجلان برگزار شود، شرکت خواهند کرد.