رمزی کارتال: فکر و اندیشه های رهبر آپو کلید حل تمامی بحران‌های خاورمیانه است

تحصن در مقر سازمان منع شکنجه اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه با هدف کسب اطلاع از وضعیت سلامتی رهبر اوجالان در زندان امرالی ترکیه، در ٣١ مین روز همچنان ادامه دارد

تحصن در مقر سازمان منع شکنجه اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه با هدف کسب اطلاع از وضعیت سلامتی رهبر اوجالان در زندان امرالی ترکیه، در ٣١ مین روز همچنان ادامه دارد

 

تحصن با هدف کسب اطلاع از وضعیت سلامتی رهبر اوجالان  با حضور نماینده  ۶٣ سازمان در مقر سازمان منع شکنجه اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه در پنجمین هفته متوالی خود همچنان ادامه دارد.

 

در این راستا روز گذشته تحصن کنندگان در مقابل مقر سی‌پی‌تی یک گردهمایی با  برگزار کردند.

 

دها نفر از جمله رمزی کارتال، رئیس مشترک کنگره خلق، ،عبدالرحمان حاجی احمدی، عضو شورای رهبری کودار، یوکسل کوچ، رئیس مشترک جامعه دمکراتیک کردها در اروپا و شمار زیادی از نمایندگان سایر احزاب در این گردهمایی حضور داشتند.

 

رمزی کارتال، رئیس مشترک کنگره خلق طی سخنانی در این گردهمایی اعلام کرد، با وجود تمامی شرایط سخت و دشوار و آغاز  فصل سرما و شرایط نامناسب جوی، اما این تحصن همچنان ادامه دارد. او در ادامه اعلام کرد ما خواستار کسب اطلاع از وضعیت سلامتی رهبر اوجالان در زندان امرالی هستیم.

 

وی ضمن ابراز تاسف بابت سکوت سازمان منع شکنجه اروپا در مقابل معترضان گفت ما از سازمان منع شکنجه خواستاریم هیئتی از نمایندگان خود را برای کسب اطلاع از وضعیت رهبر آپو به زندان امرالی بفرستد.

 

رئیس مشترک کنگره خلق اضافه کرد تا زمانی که به خواسته خود نرسیم به تحصن در استراسبورگ ادامه خواهیم داد و گردهمایی‌های دیگری در این شهر برگزار می کنیم.

 

او با تصریح آنکه سلامتی رهبر آپو خط قرمز خلق کرد است گفت این تحصن با ابتکار زنان و جوانان کرد و دوستان آنان از ٣٠ روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت. فکر و اندیشه های رهبر آپو نه تنها برای خلق کرد، بلکه کلید حل تمامی  بحران های خاورمیانه است و نهادهای اتحادیه اروپایی هم باید این موضوع را از این نظر ارزیابی کنند.