خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

رژیم ایران دو زندانی سیاسی کُرد را به دولتهای سوریه و ترکیه تحویل داد

دو زندانی سیاسی کُرد دیگر بخش‌های کردستان بعد از تحمل ۱۰ سال حبس در زندانهای جمهوری اسلامی به دولت‌های سوریه و ترکیه تحویل داده شدند.

دو زندانی سیاسی کُرد دیگر بخش‌های کردستان بعد از تحمل ۱۰ سال حبس در زندانهای جمهوری اسلامی به دولت‌های سوریه و ترکیه تحویل داده شدند.

 

به گفته شبکه حقوق بشر کردستان دو زندانی سیاسی به نام های "رمضان احمد کمال"، اهل کوبانی- روژاوای کردستان و همچنین "فرهان چالش"، اهل شرنخ شمال کردستان که پیشتر طی یک پرونده‌ مشترک به اتهام عضویت در حزب کارگران کُردستان به ده سال حبس توام با تبعید محکوم شده بودند، طی روزهای اخیر و بعد از اتمام دوران محکومیتشان به دولت‌های سوریه و ترکیه تحویل داده شده‌اند.

 

به گفته این منبع حقوق بشری رمضان احمد کمال ساعت ۲۰:۱۵ پنجشنبه شب (٣١ مه/ ١٠ خرداد) با پرواز ماهان‌ایر از فرودگاه آیت‌الله خمینی تهران به دمشق منتقل شده است.

 

از سوی دیگر "فرهان چالش" که در حالی سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان مرکزی زنجان بوده است ضمن انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه، وی نیز در مرز "بازرگان" به نهادهای امنیتی دولت ترکیه تحویل داده شده است.

 

این دو زندانی کُرد در خردادماه سال ۱۳۸۷ در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف ماکو در کمین نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفته و در حالی که هر دو نفر زخمی شده بودند، توسط نیروهای سپاه بازداشت شدند. هر دو پس از بازداشت به شدت از سوی این نیروهای سپاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

 

رمضان احمد کمال و فرهاد چالش در طول ده سال حبس خود از هرگونه حق رسیدگی پزشکی، تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.