خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

رژیم ایران رامین حسین‌پناهی را اعدام کرد/ سپاه می‌گوید زانیار و لقمان هم اعدام شده‌اند

رژیم جمهوری اسلامی علیرغم اعتراض‌های داخلی و خارجی رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کُرد را اعدام کرد. بنابر گفته منابع آگاه حکم اعدام حسین‌پناهی صبح امروز به اجرا گذاشته شد

رژیم جمهوری اسلامی علیرغم اعتراض‌های داخلی و خارجی رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کُرد را اعدام کرد. بنابر گفته منابع آگاه حکم اعدام حسین‌پناهی صبح امروز به اجرا گذاشته شد

 

نگرانی‌ها در رابطه با اعدام دو زندانی سیاسی دیگر کُرد، زانیار و لقمان مرادی افزایش یافته است. برخی منابع از ناپدید شدن آنها از زندان رجایی شهر کرج از نیمه‌شب شنبه (١٧ شهریور/ ٨ سپتامبر) خبر داده‌اند.

 

خبرگزای فارس متعلق به سپاه پاسداران خبر اعدام زانیار و لقمان مرادی را بر روی خروجی وبسایت خود قرار داده‌.

 

پیشتر مسئولین زندان به زانیار گفته بودند که روز شنبه حکم اعدام آنها را اجرا خواهند کرد.

 

رامین حسین پناهی

زندانی سیاسی کُرد رامین حسین پناهی در ژوئن ٢٠١٧/ تیرماه ١٣٩۶ در کمین عناصر سپاه پاسداران زخمی و بازداشت شد. بهزاد نوری، حامد سیف‌پناهی و صباح حسین ‌پناهی همراهان رامین در این کمین جانباختند. حسین پناهی دوم تیرماه سال ۱۳۹۶ در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۹ دی‌ماه به زندان سنه منتقل شد.

 

جلسه دادگاهی این زندانی سیاسی در روز ۲۵ دی ماه سال گذشته به اتهام "بغی" در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب “سنه” به ریاست قاضی "سعیدی" و یک قاضی دیگر برگزار شده بود.

 

به گفته حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع رامین حسین‌پناهی حکم اعدام این زندانی سیاسی در تاریخ ۵ بهمن رسما به وی ابلاغ شده و طبق دادنامه صادره شعبه یک دادگاه انقلاب سنه به ریاست قاضی سعیدی و یک قاضی دیگر، رامین حسین پناهی را بر اساس ماده‌های ۲۷۹ و ۲۸۸ قانون مجازات اسلامی به اعدام با طناب‌دار محکوم کرده‌اند. رژیم ایران در فروردین ماه امسال پرونده این زندانی سیاسی در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور تایید شده و رسما به وکیل ایشان ابلاغ شد.