رژیم بعثی سوریه قیام خلق‌های ایران علیه جمهوری اسلامی را توطئه خواند

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که دولت سوریه با دولت ایران ابراز همدردی کرده و بر حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید میکند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که دولت سوریه با دولت ایران ابراز همدردی کرده و بر حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید میکند.

 

دولت سوریه در سخنانی قیام خلقهای ایران را یک توطئه خواهند و ابراز امیدواری کرد که کشور ایران بر این توطئه فائق خواهد آمد.

 

کمی پیش از سوریه کشور روسیه ضمن ابراز همدردی هرگونه دخالت خارجی در امور ایران را محکوم کرده و به طور ضمنی از تمامیت ارضی این کشور دفاع کرد.

 

امروز علاوه بر روسیه و سوریه دولت ترکیه نیز در مورد وقایع ایران ابراز نظر کرد.

 

وزارت خارجه ترکیه از رویدادهای اخیر در ایران ابراز نگرانی کرده و گفته که معتقد است باید از خشونت و اعمال تحریک‌آمیز در اعتراضات ایران خودداری شود.

 

ترکیه همچنین خواهان اجتناب از دخالت خارجی در این وقایع شده و ابراز امیدواری کرده که تنش‌ بیشتری رخ ندهد.

 

در مقابل اظهارات این سه کشور،سایر کشورها از قیام مسالمت آمیز خلق ایران حمایت کرده و به طور مستقیم و یا ضمنی به دولت ایران در مورد سرکوب معترضان هشدار دادند.

 

دیروز وزیر خارجه آلمان از سرکوب معترضان و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی در ایران ابراز نگرانی کرد.

 

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان  از ایران خواست که حق معترضان برای تجمع مسالمت آمیز را محترم بشمارد و گفت: "بعد از درگیری‌های چند روز اخیر بسیار مهم است که تمام طرف‌ها از اعمال خشونت‌آمیز پرهیز کنند.

 

همچنین دوتالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در چند روز اخیر به طور مکرر از قیام مردم ایران حمایت کرده و به رژیم جمهوری اسلامی هشدار داده که جهان نظاره گر میباشد.

 

علاوه بر ترامپ نتانیاهو نیز از این قیامها ابراز حمایت نموده است.