رژیم تروریستی ترکیه در جنگ‌‌ علیه ه.پ.گ از بمب شیمیایی استفاده کرد

مرکز مطبوعات نیروهای مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای از استفاده رژیم تروریستی ترکیه از اسلحه‌های شیمیایی علیه گریلاهای ه.پ.گ در عملیات گابار خبر داده است

مرکز مطبوعات نیروهای مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای از استفاده رژیم تروریستی ترکیه از اسلحه‌های شیمیایی علیه گریلاهای ه.پ.گ در عملیات گابار خبر داده است

 

ه.پ.گ خاطرنشان کرده است که در نبرهای منطقه "چیای بزنا" واقع در گابار که از سوی ارتش ترکیه در ٢٣ فوریه آغاز شده بود درگیری‌های سنگینی روی داده است و تروریستهای ارتش ترکیه علیه نیروهای گریلا از اسلحه‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند. به گفته ه.پ.گ در این نبردها شش ارتشی دشمن از پای درآمدند. ه.پ.گ همچنین از شهادت یک گریلا در این درگیری خبر داده است. از سوی دیگر چهار ارتشی دیگر هم در بازید به هلاکت رسیدند.

 

در بیانیه مرکز مطبوعات ه.پ.گ آمده است:

"ارتش اشغالگر ترکیه از ٢٣ فوریه در "چیای بزنا واقع در کوهستان گابار حومه شرنخ عملیاتی نظامی را آغاز کرد. ساعت ١۴ همان روز مابین نیروهای ما و ارتش تروریست ترکیه درگیری روی داد. رژیم غاصب ترکیه اقدام به بمباران شیمیایی منطقه کرد و این درگیری تا ساعت ۴ روز ٢۴ فوریه ادامه یافت. نیروهای ما ضربات مرگباری را بر دشمن وارد کردند و سه ارتشی از پای‌درآمدند. رفیق گلهات تا آخرین نفس فدائیانه در مقابل اشغالگران جنگید و به صفوف شهدای راه آزادی میهن ملحق شد.

 

ارتش ترکیه پس از ضربه سهمگینی که از سوی نیروهای ما متحمل شده بود عقب نشینی کرد. رفقای ما در همان روز عملیاتی را علیه یگانی از ارتش تروریست‌ها در اطراف روستای مهدینه به انجام رساندند. در این عملیات سه ارتشی دشمن به هلاکت رسیدند و روز ٢۵ فوریه عملیات به پایان رسید."

 

ه.پ.گ مشخصات گریلای شهید را به این شرح اعلام کرده است:

 

   نام: عگید یلماز

   کد سازمانی: گلهات گابار

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٢۴ فوریه ٢٠١٨/ شرنخ

 

در ادامه بیانیه، ه.پ.گ ضمن اظهار تسلیت به خانواده و خلق میهن‌دوست کردستان، از رشادت‌های شهید گلهات تجلیل به عمل آورده و با آرمانهای شهدای راه آزادی کردستان تجدید پیمان کرده است.

 

ه.پ.گ همچنین از عملیات نیروهای ه.پ.گ در عرصه‌های آگری و سلوپی علیه ارتش تروریستی ترکیه و کشتن چهار نظامی خبر داده است.

 

در بیانیه آمده است:"نیروهای ما ساعت ١۵:٣٠ روز ٢٨ فوریه عملیاتی را علیه یگانی از تروریست‌های ارتش ترکیه مستقر در عرصه حلاج بخش بازید صورت دادند. بر اساس شواهد عینی چهار ارتشی از پای درآمدند. دشمن پس از این ضربه مرگبار اقدام به توپباران و خمپاره‌باران منطقه کرد.

 

همچنین ساعت ١۶:۴۵ روز ٢۶ فوریه نیروهای ما عملیاتی را علیه اشغالگران در پایگاه کریارش منطقه سلوپی صورت دادند. از تعداد تلفات دشمن خبری موثق در دست نیست."