رژیم  ترک ١۵ روستایی وان را بازداشت کرد

دولت ترک به بهانه جاسوسی برای رژیم ایران ١۵ تن از ساکنان یکی از روستاهای مرزی استان وان شمال کردستان را دستگیر کرد

هفته گذشته چماقداران رژیم غاصب ترک در حمله به روستاهای مرزی استان وان ۴١ نفر را دستگیر کردند. اکنون پس از یک هفته ١۵ روستایی به اتهام جاسوسی برای رژیم ایران بازداشت شده‌اند. گفتوگوی تلفنی این افراد و استفاده از جمله "امانتم را فراموش نکنی" به عنوان فعالیت جاسوسی قلمداد شده است.

 

١۴ مه سربازان رژیم ترک به روستاهای مرزی وان حمله کردند. تنها در دو روستای باکشک و تورگان قریب ۴١ روستایی دستگیر شدند. دستگیر شدگان پس از ۴ روز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. بازجو ١۵ تن را به جاسوسی برای رژیم ایران متهم و حکم به بازداشت آنان داد. ٢۶ نفر دیگر مشروط به تحت نظر قرار گرفتن آزاد شدند.

 

هدف تخلیه روستاهای هم‌مرز روژهلات است

رژیم فاشیست ترک اخیرا فشارها را بر ساکنان روستاهای مرزی افزایش داده است. بویژه در روستای تورگالیای علیا که 'فاجعه ٣٣ گلوله' در آن روی داده است این سیاست به اجرا گذاشته شده. ساکنان روستا اعلام کردند که پیشتر به آسانی از مرز عبور کرده و به کار مبادله گازوئیل می‌پرداختند. اما طی ٢٠ سال بالغ بر ٢٠٠ کاسبکار توسط سربازان ترک به قتل رسیده‌اند. هدف وابسته کردن ساکنان منطقه به رژیم ترک است. خط مرز را با پایگاه و سیم‌های خاردار و دیوار مرتفع مسدود کرده‌اند. اکنون ما را به جاسوسی متهم می‌کنند. هدف تخلیه روستاهای مرزی با روژهلات کردستان است. ساکنان روستا به مبادله چای و سیگار می‌پردازند اما دولت ترک آنها را به جاسوسی برای رژیم ایران متهم می‌کند.