رژیم ترکیه بمباران روستاهای جنوب کردستان را ادامه می‌دهد/ مواضع پ.د.ک شرم‌آور است

ارتش متجاوز رژیم ترکیه به بمباران روستاها، باغچه و زمین‌های زراعی روستاهای مرزی مابین شمال و جنوب کردستان ادامه می‌دهد

ارتش متجاوز رژیم ترکیه به بمباران روستاها، باغچه و زمین‌های زراعی روستاهای مرزی مابین شمال و جنوب کردستان ادامه می‌دهد

 

دولت ترکیه از ١٩٩٠ جنگ ویژه‌ای را بر خلق کرد تحمیل می‌نماید و در سال‌های اخیر سیاست‌های پلیدی را علیه روستاهای مرزی میان جنوب و شمال کردستان در پی‌گرفته است. روستاهای زیادی در مرز شمال و جنوب کردستان از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های رژیم ترکیه هدف قرار داده شدند و زیانهای فراوانی بر ساکنان این مناطق تحمیل شده است.

 

روستاهای فراوانی خالی شدند

روستاهای دری، اردوه، ساته، هرکی، بدوی، کیه، بیگالته، شوکه، ستونه، مروانوس ارتیس، هرگوش، مواتا، مزه، شیوی، هوپه در منطقه عادل‌بگ واقع در مناطق مرزی مابین جنوب و شمال کردستان از سوی رژیم ترکیه بمباران شدند و ساکنان آنها مجبور به تخلیه شدند. ساکنان اول بهار به روستاهای خود برمی‌گردند و تا اوایل پاییز در روستا میمانند. سپس با آغاز فصل زمستان دوباره روستا را ترک می‌کنند.

 

ارتش ترکیه ١٠ غیرنظامی را به قتل رساند، پ.د.ک نسبت به کشتار شهروندان ساکت است

رژیم ترکیه در ادامه حملات وحشیانه به روستاهای این منطقه تا ماه اکتبر بیش از ١٠ تن از ساکنان مناطق آواشین، باسیا و زاپ را در حملات هوایی و توپخانه‌ای کشته و تعداد بیشتری را هم زخمی کرده است. شهروندان جنوب کردستان در اعتراض به جنایات رژیم ترکیه در شهر شلادزه علیه پایگاههای رژیم ترکیه دست به اعتراض زدند و با سرکوب نیروهای امنیتی حزب دمکرات کردستان عراق – پ.د.ک [حزب بارزانی‌ها] روبرو شدند.

 

دولت ترکیه در جنگ تحمیلی علیه کردها هزاران روستا را در شمال و جنوب کردستان به آتش کشیدو هزاران تن از ساکنان را کشته است. ارتش ترکیه به دلیل شکست‌های مذبوحانه سال‌های ٢٠١۵، ٢٠١۶ و ٢٠١٧ در عرصه زاگرس به باغها و مزارع روستاهای این منطقه حمله‌ور شد و جالب اینکه حزب دمکرات کردستان عراق در خلال این سالها علنا از تجاوزگری رژیم ترکیه علیه کردها حمایت کرده است. حزب دمکرات کردستان عراق با زیرپا گذاشتن عرف و اخلاق اجتماعی نه تنها به دشمنی با انقلاب خلق در شمال کردستان پرداخت بلکه زمینه‌های اشغال مناطق تحت نفوذ خود را برای ارتش غاصب ترکیه هم مهیا کرد و هولیر را به لانه جاسوسی رژیم ترکیه علیه خلق کُرد مبدل نموده است.

 

پ.د.ک از اعلام واکنش نسبت به اعمال ترکیه شرمگین است

روستاهای منطقه عادل بگ از سوی جنگنده و توپخانه‌ها هدف حمله قرار می‌گیرند. علیه ساکنان این منطقه بمب‌های خوشه‌ای و اسلحه‌های غیرمتعارف نیز به کار گرفته می‌شود. حزب دمکرات مانع بازگشت ساکنان به روستاها می‌شود. حزب دمکرات کردستان عراق برای موضوع ترکمن‌های چین بیانیه صادر کرد ولی در قبال کشتار شهروندان اقلیم کردستان از سوی ترکیه سکوت اختیار کرده و مواضعی شرم‌آور دارد. این رویه تاریخی این جریان سیاسی در کردستان است و در تمام مقاطع تاریخی از اشغالگران کردستان حمایت علنی نموده است.

 

ارتش ترکیه و حزب دمکرات کردستان عراق از دو سو این روستاها را منگنه می‌کنند

هر روز روستاها بمباران می‌شوند. حزب دمکرات کردستان عراق [حزب خانوادگی بارزانی‌ها] هم معترضان به بمباران‌های ترکیه را بازداشت و آنها را تهدید می‌کند. حزب دمکرات کردستان عراق تحمیل بردگی و تسلیمت بر خلق کُرد را به سیاق استراتژی و مبنای سیاست خود ادامه می‌دهد، این حزب با پول و یا با زور سعی در تضعیف عواطف انسانی و اخلاقی کردها دارد و دارای تجارب فراوانی در این زمینه است.