ریاست مشترک پ.ی.د: حکومت روسیه از فاشیزم ترکیه بهرمند شد

شاهوز حسن ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با آخرین تحولات در عفرین, مواضع قدرتهای جهانی در اینباره, مقاومت مبارزان و قتل عامها توسط رژیم ترکیه در این منطقه با خبرگزاری روژنیوز مصاحبه‌ای انجام داده است.

شاهوز حسن ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در رابطە با آخرین تحولات در عفرین, مواضع قدرتهای جهانی در اینبارە, مقاومت مبارزان و قتل عامها توسط رژیم ترکیە در این منطقە با  روژنیوز مصاحبەای انجام دادە است.

 

شاهوز حسن ریاست مشترک پ.ی.د گفت:" هم اکنون در عفرین جنگ سختی در جریان است. اگر بخواهیم تعریفی از مقاومت و حملات داشتە باشیم، این حملات فقط حملە بە خاک سوریە و روژاوا نیست بلکە حملە بە کل کردستان با هدف نابودی خلق کرد است. از سوی دیگر چندین جناح بین المللی درگیر حملات هستند کە برخی از آنان در این حملات نقش دارند. پروژە ای دمکراتیک در روژاوا وجود دارد، کە نیروهای فاشیست بە خصوص رژیم ترکیە قادر بە درک آن نیستند و قصد نابودی آن را دارند. از این اختلافات نیز همین کشورها نفع می برند بە خصوص آمریکا و روسیە و در مقابل این حملات مبارزان و و مردم عفرین در حال مقاومتی بزرگ هستند و از سرزمین خود دست نمی کشند."

 

ریاست مشترک پ.ی.د با اشارە بە آنکە پیشتر رژیم روسیە در بیانیەای اعلام کردە بود، باید کردها در نشست و گفتگوها شرکت کنند افزود:" بعدها زمانیکە داعش در منطقە سمت نابودی می رفت این رژیم قصد تصرف مناطق آزاد شدە را داشت بە همین خاطر پی برد کە در این شرایط از رژیم ترکیە می تواند نفع ببرد. زیرا در روژاوا پروژە فدرالی تاسیس شد و آنچە روسیە برای کردها می خواست فدرالی نبود. رژیم روسیە فقط ادعا می کرد کە خلق کرد از حق و حقوق برخوردار باشند اما عملا در اینبارە هیچ اقدامی انجام نداد و بیشتر از رژیم سوریە حمایت می‌کرد."

 

شاهوز حسن با اشارە بە توفق آمریکا و روسیە در رابطە با مرزهای هوایی گفت:" روسیە با ترکیە در رابطە با مناطق ادلب، جرابلس و دیگر مناطق گفتگوهای انجام دادند. رژیم سوریە خود را پشت روسیە مخفی کردە و حقیقت این است کە اگر ایران و و روسیە نبودند رژیم بعث هم اکنون در چنین موقعیتی نبود. این رژیم حداقل می توانست مرزهای هوایی خود را حفظ کند یا بە صورت رسمی از کشورهای جهانی درخواست کمک کند. اما مطمئنا روسیە مانع این کار شد."

 

ریاست مشترک پ.ی.د می افزاید:" خلق کُرد اتحاد ملی تشکیل دادە اند اما باید خلق کرد تلاشهای خود را گسترش دهد و تا پیروزی بە مبارزات خود ادامە دهد. کردها باید از مقاومت عفرین حمایت کنند بە خصوص کردهای ساکن اقلیم کردستان کە باید در مقاومت عفرین شرکت کنند. حتی باید در شرایط کنونی و با توجە بە حساسیت زمانی خلق اقلیم کردستان همانند دیگر خلقهای شمال سوریە بە صورت هزاران نفرە راهی حفرین شوند. در شرایط کنونی ارادە و نیرو امری لازم و ضروری است."