زلال بیلگین از مقاومت لیلا گووَن می‌گوید

​​​​​​​زلال بیلگین که از زمان آزادی لیلا گوون با وی به سر می‌برد به وضعیت جسمی لیلا گوون، اراده، اعتقاد و باور راسخ و امیدهای لیلا پرداخته است

لیلا گوون ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و نماینده جولمرگ از لیست حزب دمکراتیک خلقها به منظور خاتمه دادن به انزوای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان مدت یکصدوبیست روز است که دست به اعتصاب غذای نا محدود و بدون بازگشت زده است. لیلا که مدت ٧٩ روز از دوره اعتصاب غذای خود را در زندان نوع A سپری کرده بود بعد از ٢۵ ژانویه از زندان آزاد شد. اما لیلا گوون بعد از آزادی از زندان اعتصاب غذای خود را در منزل خود ادامه داده است. همراه با دختر لیلا گوون، زلال بیلگین فعال جنبش زنان آزادی و سخنگوی مشترک نهادهای مدنی آمد نیز در مدت زمان اعتصاب با لیلا گوون در خانه با وی همراهی می‌کنند. از هفتم نوامبر که لیلا گوون تصمیم خود را مبنی بر اعتصاب غذا اعلام کرده است بیلگین با وی در همان سلول زندان همراهی کرده است. در بیست و دومین روز اعتصاب غذای لیلا، بیلگین نیز از زندان آزاد و وضعیت جسمی لیلا گوون را رصد میکند. زلال بیلگین در گفتوگویی خبرگزاری فرات با وضعیت روحی و جسمی لیلا گوون پرداخته است. در این گفتوگو بیلگین همراه با زنانی که عضو جنبش زنان آزاد بوده و وضعیت لیلا گوون را رصد می کنند گفت: در طول ٢۴ ساعت شبانه روز ما با لیلا هستیم. هم برای کنترل وضعیت جسمی وی و هم برای پذیرایی و ملاقات با مهمانانی که جویای وضعیت لیلا هستند. لیلا را تنها نمی‌گذاریم.

 

لیلا به ما روحیه می دهد

بیلگین در این گفت وگو اظهار داشت که آنها نیز درصددند به بخشی از این مقاومت تبدیل شوند، اراده و روحیه خود را حفظ نمایند. اما در این میان این لیلا است که با برخورداری از ایمان و اراده ای راسخ، به ما در لحظاتی که روحیه امان را از دست میدهیم، اراده و روحیه می بخشد. لیلا به دلیل اعتقاد به این شیوهی مقاومت و برحق بودن خواسته ها و مطالباتش از اراده ای نستوه برخوردار است. تا زمان قبوا خواسته های لیلا و تحقق مطالبات وی، ما با لیلا همراه خواهیم بود، وضعیت جسمی وی را کنترل کرده و تلاش می کنیم تا بدن وی لطمات جبران ناپذیری را متحمل نشود.

 

روزهای لیلا

زلال بیلگین در ارتباط با زندگی روزانه لیلا گفت: لیلا هر روز بین ساعت ٩ تا ٩:٣٠ از خواب بر می‌خیزد. از آنجا که نمیتواند به درستی بخوابد، حتی زمانی که از خواب نیز برخاسته است دچار بی‌خوابی است. دردهای سنگینی را در استخوان و مفاصل خود احساس میکند. از همین رو به شدت دچار بی‌خوابی شده است. در ابتدای هر روز فشار خون و قند وی را اندازه گیری می‌کنم. فشار خون وی بسیار پایین است. فشار خون وی بین ٨.۴ تا ٧.۴ است. این وضعیت لیلا در سرتاسر روز ادامه دارد. با دقت اخبار را پیگیری می‌کند. تلویزیون همواره روشن است. از انجا که صدای بلند باعث ناراحتی وی می‌شود، صدای آن را پایین می‌آوریم. اخبار روزانه را از روی روزنامه و شبکه‌های اجتماعی برای وی می‌خوانیم.

 

درد استخوان و مفاصل

تقریبا هر دو ساعت یکبار آب مینوشد. به صورت کلی، هر روز به دلیل افت مداوم فشار خون حداقل سه بار فشار خون لیلا را کنترل میشود. ویتامین B را مرتبا مصرف می کند. در صورتیکه با پیش بینی قبلی، هیات یا مهمانانی برای عیادت لیلا نیایند، تلاش می‌کند در حالت دراز کش استراحت نماید... بدن وی به شدت در حال تحلیل است. در حال از دست دادن وزن است. به دلیل درد مفاصل و استخوان در طول شب بسیار آزار می بینید. بیلگین در ادامه افزود به دلیل افرایش حساسیت لیلا به صدا و حتی صداهای بسیار ضعیف، نمیتواند بخواب رود.

 

اراده لیلا ما را متحیر نموده است

بیلگین در ارتباط با اراده لیل گفت: با تمامی این موارد لیلا از روحیه بسیار بالایی برخوردار و اراده ای راسخ دارد. اراده لیلا ما را متحیر نموده است. لیلا براین باور است که این مرحله بدون آنکه وی را دستخوش آسیبی جدی نماید، به پیروزی به پایان خواهد رسید.

 

لیلا نگران وضعیت جسمی دیگر اعتصاب کنندگان است

بیلگین با خاطرنشان ساختن ابتکار عمل لیلا در دست زدن به اعتصاب غذای نامحدود خود، اظهار داشت که اکنون در زندانها ٣٣١ نفر، در هولیر، کمپ پناهندگان مخمور، استراسبورگ و مناطق دیگری، بسیاری به این اعتصاب غذا پیوسته اند، در تمام اینمدت لیلا بیش از توجه به ضعیت جسمی خود، نگران وضعیت جسمی دیگر اعتصاب کنندگان است. زیرا لیلا براین باور است که مسئولیتی بسیار بزرگ را در این رابطه بر عهده داشته و پیشاهنگ این اعتصای غذا به شمار میرود. به عمین دلیل زمانی که می شنود وضعیت جسمی برخی از رفقا نامساعد است، دچار ناراحتی و دلهره می شود. لیلا میخواهد بدون آنکه آسیبی متوجه هیچ یک از رفقا شود، حکومت در چارچوب قانون اساسی به این انزوا خاتمه بخشد.

 

شایان ذکر است که اعتصاب غذای لیلا گوون در ١١۴مین روز همچنان ادامه دارد.