زلزله‌زدگان کرماشان زیر آوار بی‌تدبیری و بی‌رحمی حکومت

خیلی‌ها در این مدت زیر فشارهای روانی و مالی به زندگی خود خاتمه داده‌اند اما این مسئله در حال حاضر دغدغه حکومت ایران نیست که مال‌اندوزی مسئولان و جنگ ارتجاعی با سایر مسلمانان در کشورهای همسایه برایش مهمتر است

٩ ماه از زلزله فاجعه‌آمیز استان کرماشان گذشته اما هنوز مردم زلزله‌زده در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند. خیلی‌ها در این مدت زیر فشارهای روانی و مالی به زندگی خود خاتمه داده‌اند اما این مسئله در حال حاضر دغدغه حکومت ایران نیست که مال‌اندوزی مسئولان و جنگ ارتجاعی با سایر مسلمانان در کشورهای همسایه برایش مهمتر است

 

تبعات زمین لرزە‌ای که ٩ ماه پیش موجب کشته و زخمی شدن صدها شهروند در استان کرماشان شد هنوز خانواده‌های بی‌خانمان را آزار می‌دهد. زلزله‌زدگان به حال خود رها شده‌اند و حکومت ایران هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

هدیه عزیزی، دختر اهل شهرستان قصر شیرین می‌گوید خانه آنها در حاشیه شهر تخریب شده و در اوضاع بدی به سر می‌برند.

 

او که پدرش را از دست داده است می‌گوید شهرداری به وضعیت آنها رسیدگی نمی‌کند.

 

هدیه که در سن کودکی به برکت حکومت مرکزی خودکامه و بی‌رحم ایران با درد و مشقت آشنا شده است بیشتر در مورد نبود امکانات بهداشتی صحبت می‌کند.

 

اگر فقط بخش کوچکی از ٩ میلیون دلار دولتی که عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته گم شده است خرج بازسازی مناطق زلزله‌زده می‌شد استان کرماشان را از نو ساخت، اما ظاهرا مسئولان و ثروتمندان نزدیک به دولت نیاز بیشتری به این پول دارند.

یک زن از خانواده‌های زلزله‌زده هم می‌گوید وقتی خانه خود را از دست دادند خانەای در شهر کرایه کردند اما چون کرایه گران بود و قادر به پرداخت آن نبودند، مجبور شدند در کانکس زندگی کنند.

 

او می‌گوید خانه و زندگی ندارند اما مقامات مسئول همچنان از تدبیر و درایت و رأفت نظام صحبت می‌کنند.