زلزله ۶.۴ ریشتری شرق و جنوب کردستان را بشدت تکان داد

​​​​​​​از تلفات زلزله شدید امشب خبر موثقی در دست نیست. ارتباط با روستاهای نزدیک کانون زلزله همچنان مسدود است

ساعت ٢٠:٠٧ دقیقه به وقت محلی زلزله‌ای با قدرت ۶.۴ درجه در مقیاس ریشتر استان‌های ایلام، کرماشان و سنه را بشدت تکان داد.

 

کانون زلزله درعمق ٧ کیلومتری زمین و در ١٧ کیلومتری قصر شیرین اعلام گردیده است. پس از زلزله شهروندان در ساکن در شهرها و روستاهای قصرشیرین، سرپل ذهاو، پاوه، جوانرو، صحنه، کرماشان، سنه، مریوان، سقز از خانه‌های خود به پارک‌ها و خیابان‌ها پناه برده‌اند.

 

گزارش‌های اولیه از جانباختن ٧ تن در شهر سرپل‌ ذهاو حکایت دارد. استاندار کرماشان تعداد مصدومان را ١١۵ نفر اعلام کرده است. به گفته هوشنگ بازوند استاندار کرماشان زلزله امشب ۵٠ مصدوم در گیلانغرب، ۵٠ مصدوم در سرپل ذهاو و ١۵ مصدوم در قصر شیرین در پی داشته است.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرماشان در تازه‌ترین گزارش تعداد زخمی‌های سرپل ذهاو را بالغ بر ۶٩ نفر اعلام کرده است.

تصاویر منتشر شده از تخریب گسترده دیوار منازل و ساختمان‌ها در شهر قصرشیرین حکایت دارد. در پاوه و ثلاث باوجانی هم دیوار برخی منازل فرو ریخته‌اند.

 

از روستاهای مناطق زلزله‌زده تاکنون خبری در دست نیست. از روستای بان زرده گزارش می‌شود که ریزش کوه جاده‌های مابین روستاهای این منطقه از دالاهو را مسدود کرده است. از میزان تخریبات ناشی از زلزله در جنوب کردستان تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرماشان از از وصل شدن جریان برق تمام شهرهای زلزله‌زده خبر داده است.

 

جلیل بالایی با بیان اینکه عمده تاثیر زلزله ۶.۴ ریشتری در منطقه سرپل ذهاو و قصرشیرین بوده، اظهار کرد: این زلزله تخریب گسترده‌ای به دنبال نداشته است.