زنان ایران و شرق کردستان باید مبارزات مشترک خود گسترش دهند

اوزگور سوما عضو مجلس پژاک با شرکت در برنامه رواین آرین تی‌وی، از کنفدرالیسم دمکراتیک به عنوان آلترناتیو مناسب جهت حل بحرانهای خاورمیانه نام برد و خواستار قوی کردن مبارزات مشترک زنان در ایران و شرق کردستان برای بنیاد نهادن جامعه‌ای آزاد و برابر شد.

اوزگور سوما عضو مجلس پژاک با شرکت در برنامە رواین آرین تیوی، از کنفدرالیسم دمکراتیک بە عنوان آلترناتیو مناسب جهت حل بحرانهای خاورمیانە نام برد و خواستار قوی کردن مبارزات مشترک زنان در ایران و شرق کردستان برای بنیاد نهادن جامعەای آزاد و برابر شد.

اوزگور سوما در ابتدای سخنان خود از تحمیل حصر فشردە بر رهبر خلق کرد عبداللە اوجالان در امرالی بە عنوان دشمنی با خلق کرد و تشدید بحرانها در منطقە نام برد.

 

او افزود، دولت ملتهای خاورمیانە و قدرتهای خارجی جنگی همە جانبە در منطقە بە راە انداختەاند و پژاک همانند جنبشی آپویی پروژە کنفدرالیسم دمکراتیک را برای حل بحرانها در منطقە پیشنهاد می کند.

 

اوزگور سوما در رابطە با ناآرامیها و بحرانهای موجود در ایران و شرق کردستان، ملت دمکراتیک را مناسب ترین آلترناتیو می داند و می گوید، خلقهای ایران و شرق کردستان در مبارزە جهت دستیابی بە حقوق خود هستند و رژیم ایران نیز قادر بە پاسخگویی بە خواستە ملت نیست.

 

عضو مجلس پژاک بە سیاست نابودی جامعە و محیط زیست از جانب رژیم ایران اشارە کرد و در رابطە با جانباختن چهار فعال زیست محیطی مریوانی گفت، این افراد در راە انسانیت مبارزە کردە و بە شهادت رسیدند.

 

اوزگور در بخش دیگری از سخنانش بە نقشە راە مشترک پژاک و کودار برای چارەیابی مسائل و مشکلات ایران پرداخت و گفت، کژار نیز پروژە گرە گشایی از مشکلات زنان را منتشر کردە و زنان باید در این چارچوب مبارزات و فعالیتهایشان را گسترش دهند.