زندانیان سیاسی در محکومیت انزوا بر عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا می‌زنند

دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم غاصب ترکیه بیانیه‌ای منتشر کرد.

دنیز کایا سخنگوی زندانیان سیاسی در زندان‌های شمال کردستان و ترکیه طی بیانیه‌ای گفت:"برای پایان دادن به انزوا بر اوجالان و آزادی زندانیان بیمار از روز ١٢ سپتامبر/ ٢١ شهریور زندانیان سیاسی در اقدامی هماهنگ [با هدف هشدار به رژیم ترکیه] سه روز دست به اعتصاب غذا می‌زنند."

 

دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم غاصب ترکیه بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

در بیانیه آمده که برای دستیابی به زندگی آزاد و بامعنی مبارزه را ارتقا خواهند داد و علیه هرگونه فاشیسم ایستادگی می‌کنند.

 

کایا در بخشی دیگر از بیانیه می‌گوید: اگر چه در جنگ آزادی‌خواهی به اسارت دشمن درآمده‌ایم اما آنچنان که در تاریخ مبارزه ما به اثبات رسیده هیچگاه تسلیمیت را نپذیرفته‌ایم. ما همچون زندانیان پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های شمال کردستان و ترکیه در برابر همپیمانی جریان‌های فاشیست آ.ک.پ/ م.ه.پ سالها مقاومت کرده و سر تسلیمیت فرود نیاورده‌ایم. نژادپرستانی که قصد تصفیه خلق را با توسل به شکنجه در زندان داشتند همچنانکه در مقابل مقاومت تاریخی ١۴ ژوئیه مجبور به پذیرش شکست شدند اکنون هم شکست خواهند خورد. ما رهروان مقاومت ١۴ ژوئیه در هر شرایطی به ارزشهای خود وفادار بوده و برای پیروزی و آزادی خلق مقاومت خود را ارتقا می‌دهیم. وظیفه اساسی و بنیادین ما هم همین است."

 

انزوا بر رهبر خویش را هیچگاه نمی‌پذیریم

در بیانیه به سکوت در مقابل رژیم دیکتاتوری اردوغان اشاره شد و آمده است:"تمام آنانی که خود را دمکرات، روشنفکر و فعال جامعه مدنی می‌دانند می‌بایست به سکوت خود پایان دهند. رهبری ما در زندان امرالی موضع و ایستاری تاریخی را در پیش گرفته و بیش از ١٠ هزار زندانی پ.ک.ک و پاژک هم یکصدا فریاد می‌زنند که هیچگاه انزوا بر رهبر خویش را قبول نمی‌کنیم."

 

در ادامه به وضعیت زندانیان بیمار اشاره شده و آمده است: رژیم با سیاست‌های جنگ ویژه علیه جامعه در تلاش برای لاپوشانی تحولات از افکار عمومی است." بیانیه اسامی چندین زندانی بیمار از جمله نیهات بایمش، جلال شکر، صلاح‌الدین آیتک و کوچر اوزدال را عنوان کرده که به دلیل تشدید وضعیت بیماری و عدم درمان در زندان‌ها جان باخته‌اند.

 

دنیز کایا در پایان اعتصاب غذای سه روز زندانیان را به عنوان هشداری به رژیم عنوان کرده و می‌گوید:"برای درمان و آزادی زندانیان سیاسی بیمار، همچنین برای پایان دادن به انزوا علیه عبدالله اوجلان از ١٢ سپتامبر اعلام اعتصاب غذا می‌کنیم. این اعتصاب هشداری به رژیم است و سه روز ادامه خواهد یافت.از خلق خویش و جامعه بشری می‌خواهیم صدای خود را در برابر رژیم فاشیست ترکیه بلند نمایند. از تمام رفقای جانباخته تجلیل می‌کنیم و مبارزه را برای تحقق آرمانهای آنان ارتقا می‌بخشیم."