زندانیان پ.ک.ک و پاژک: راه فرمانده عگید را ادامه می‌دهیم

زندانیان پ.ک.ک و پاژک در زندانهای ترکیه به مناسبت ۱۵ آگوست و سالگرد آغاز جنگ نظامی پ.ک.ک با استعمارگری ترکیه در کردستان بیانیه‌ای منتشر کردند

دنیز کایا زندانی سیاسی کُرد پیامی را از طرف زندانیان "حزب کارگران کردستان-پ.ك.ك" و "حزب آزادی زنان کردستان-پاژك" در زندانهای ترکیه به مناسبت ۱۵ آگوست منتشر کرد.

 

در این پیام آمده است: رژیمهای فاشیست و جنایتکار که از گذشته سختگیری و اعمال فشار را قانونی می‌دانند به مقتضیات زمان خود را به روز کرده و به مانعی در مقابل آزادی و دمکراسی خلقها مبدل می‌شوند.

 

کایا با اشاره به اعمال فشار و سختگیری رژیم فاشیست گفت سیاستهای نابود‌گرانه‌ی آنها را می‌شود در ۲۰۰ سال اخیر به روشنی مشاهده کرد. او همچنین گفت که هدف از کودتای نظامی سال ۱۹٨۰ این بود که اراده‌ی زندانیان شکسته شود.

 

او در ادامه خاطرنشان نمود که اعتصاب غذای مرگ که در سال ۱۹٨۲ انجام گرفت با اراده‌ای آهنین، کودتای رژیم را با شکست مواجه کرد و خط مقاومت را در میان خلق بوجود آورد.

 

کایا در ادامه‌ی بیانیه تأکید کرده است: این اقدامات با هدف خفقان و حاکم کردن تاریکی انجام شد. اما ۱۵ آگوست سال ۱۹٨۴ به قدمی در راه آزادی مبدل گردید. عملیات ۱۵ آگوست که توسط رفیق عگید انجام شد سبب شد که خلق ما مبارزاتش را در میان روشنایی ادامه دهد.

 

در ادامه‌ی بیانیه‌ی زندانیان پ.ک.ک و پاژک آمده است: ما زندانیان پ.ک.ک و پاژک در زندانهای کردستان و ترکیه یاد عملیات رفیق عگید در ۱۵ آگوست را گرامی داشته و اعلام می‌کنیم که ادامه دهنده‌ی راه عگید هستیم و روز مقاومت و رستاخیز را به پ.ک.ک و پاژک و خلق کُرد تبریک می‌گوییم.

 

دنیز کایا با اشاره به انزوای مطلق تحمیل شده بر رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان می‌گوید:"انزوای تحمیل شده به رهبر آپو را انزوای تحمیل شده بر حقیقت می‌دانیم. از همه‌ی آزادیخواهان می‌خواهیم که از رهبر آپو حمایت کرده و در مقابل رژیم فاشیست ترک بایستند."