زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک: اعتصاب غذا را ادامه می‌دهیم

​​​​​​​زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم ترک در بیانیه‌ای بر تداوم اعتصاب غذا تأکید کرده‌اند

دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان پرونده حزب کارگران کردستان و حزب آزادی زنان کردستان در رابطه با ملاقات روز گذشته محمد اوجالان با عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد بیانیه‌ای منتشر کرد

 

متن بیانیه به این شرح است:

"در شرایطی که طبق مبارزه آزادیخواهی بسوی آزادی گام برمی‌داریم، مقاومتمان با شعار 'به فاشیسم و حصر پایان دهیم و کردستان را آزاد کنیم' گسترش می‌یابد. اعلام می‌کنیم که مقاومت اعتصاب غذایمان که با هدف آزاد رهبرمان و فراهم نمودن زندگی آزاد آغاز شده بود هم چنان ادامه دارد. لازم است درک شود که ملاقات روز ١٢ ژانویه /٢٢ دی‌ماه رهبرمان با برادرش به معنی پایان حصر نیست و پاسخی کافی به مطالبات ما نمی‌باشد. ما همچون زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های کردستان و ترکیه، از اینکه در رابطه با سلامت رهبری خبر دریافت کرده‌ایم بسیار خوشحالیم، اما لازم است درک شود که فریب جنگ روانی رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ را نخواهیم خورد. ما طبق خط‌مشی فلسفی و ایدئولوژی رهبرمان با اندیشه‌ی آزادیخواهی مقاومت خویش را گسترده‌تر خواهیم کرد. نباید فراموش شود که رفتار ما از اندیشه‌های رهبرمان الهام می‌گیرد. از این رو فریب نخورده‌ایم و فریب نخواهیم خورد. لازم است همه این را درک کنند. اصرارمان بر تداوم اعتصاب غذا، بیانگر این واقعیت است.

 

رژیم دیکتاتوری فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ برای پایان دادن به مقاومت ما، به رویکرد جنگ روانی متوسل شده است. حکومت آ.ک.پ که در مقابل مقاومتمان در فشار قرار گرفته است، روز شنبه زمینه ملاقات [رهبری با برادرش] را فراهم کرده است. این به معنی تحت فشار قرار گرفتن رژیم ترکیه است. اگر رژیم ترک می‌خواهد نشان دهد که با این دیدار در پی منافع کوچک نیست باید بپذیرد که ملاقات با رهبری بصورت منظم ادامه یابند، شرایط زندگی آزادانه برای رهبری فراهم شود، در غیراینصورت یاداوری می‌کنیم که با چنین سیاست‌هایی فریب نخواهیم خورد. ملاقات روز گذشته رهبری با برادرش در شرایط تداوم حصر صورت گرفته و نشان می‌دهد که حصر همچنان ادامه دارد.

 

به مثابه زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک که در اعتصاب غذای نامحدود بسر می‌بریم اعلام می‌داریم که اعتصابمان بدون وقفه ادامه دارد. اکنون ٢٢۶ تن از رفقایمان در اعتصاب غذا هستند، همچنین در زندانهای رژیم ترک در کردستان و ترکیه اعتصاب غذای نامحدود و بازگشت‌ناپذیر ادامه دارد. بویژه لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار سابق ه.د.پ جولمرگ که از ٨ نوامبر ٢٠١٨ (۶٧ روز پیش) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. لازم است رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ نیک بداند که ما عاشقان حقیقت هستیم، تنها حقیقت ما هم رهبرمان است. از این روی میلیونها انسان پیرامون حقیقتمان گردهم آمده‌ و قیام کرده‌اند. ما اثبات خواهیم کرد که هیچ نیرویی نمی‌تواند میلیونها انسان را در حصر قرار دهد. به همین دلیل از مدافعان دمکراسی، نویسندگان، آکادمیسین‌ها و روشنفکران می‌خواهیم در برابر فاشیسم بپا خیزند و مقاومت کنند. ما از تمام خلق‌های جهان می‌خواهیم به صدای مقاومت زندانیان مبدل گردند. مقاومت ما به پیروزی می‌انجامد."