زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد از ملاقات هفتگی محروم شد

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد بار دیگر به دستور وزارت اطلاعات از ملاقات هفتگی محروم شد. همچنین مسئولين زندان خوي همچنين در دسترسي نامبرده به امكانات پزشكي لازم كارشكنی می‌كنند

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۳ دیماه، مسئولین زندان خوی به زینب جلالیان اعلام کرده‌اند که نامبرده به دستور وزارت اطلاعات تا اطلاع ثانوی از حق ملاقات هفتگی با خانواده‌اش محروم خواهد بود.

 

از سوی دیگر کارشکنی مسئولان زندان در دسترسی زینب جلالیان به امکانات پزشکی همچنان ادامه دارد. این زندانی سیاسی هفته گذشته در پی درد شدید کلیه به بهداری زندان منتقل شد اما مسئولان زندان مانع اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان برای آزمایش و ویزیت وی توسط پزشک متخصص شدند.

 

به گفته‌ی این نهاد حقوق بشری اعمال فشار بر زینب جلالیان طی دو ماه گذشته وارد فاز جدیدي شده است و بعد از بازداشت وكيل نامبرده، امیر سالار داوودي، مسئولین زندان بدون ارائه هيچ دلیل خاصي اقدام به ضبط کلیه وسایل شخصی وي شامل لباس، پتو، دست نوشته و کتابهایش کرده‌اند.

 

این زندانی سیاسی از بهمن سال ۹۵ در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و همچنين جعل مدارک پزشکی دال بر رسيدگي لازم به وضعيت سلامتي نامبرده از سوی وزارت اطلاعات و انتشار آنها در شبکه پرس تی‌وی، اقدام به اعتصاب دارو کرده است و اين اعتصاب همچنان ادامه دارد.

 

زینب جلالیان، متولد ۱۳۶۱ و اهل روستای «دیم قشلاق» از توابع شهرستان ماکو است که در اسفندماه سال ۸۶ توسط نیروهای اداره اطلاعات کرماشان بازداشت شد. وی حدود یک ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات کرماشان به اتهام عضویت در «پژاک» تحت شکنجه‌های جسمی و روحی شدید مورد بازجویی قرار گرفت. زینب جلالیان در آذر ٨٧ طی دادگاه نمایشی در شعبه یک دادگاه انقلاب کرماشان به اعدام محکوم شد. زمستان ٨٨ حکم اعدام وی به تأیید دیوان عالی رژیم ایران رسید.

 

زینب جلالیان در اسفند ٨٨ برای انجام مصاحبه تلویزیونی به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شد. عدم پذیرش پیشنهاد رهایی در قبال تحمیل تسلیمیت و انجام مصاحبه تلویزیونی باعث شد این زندانی سیاسی را مجددا به زندان دیزل آباد کرماشان بازگردانند.

 

حکم اعدام این زندانی سیاسی در آبان ٩٠ از اعدام به حبس ابد کاهش یافت و در آذر ٩٣ از کرماشان به زندان خوی انتقال یافت. زینب جلالیان از بهمن ٩۵ در اعتراض به محرومیت از دسترسی به امکانات درمانی در اعتصاب دارو به سر می‌برد.