"سال ٢٠١٨ جنگ‌های بزرگی مابین کردها و رژیم اشغالگر ترک روی می‌دهند"

مراسمی یادبود در مناطق حفاظت‌شده‌ی مدیا به مناسبت "هفته‌ی قهرمانی" و سالگرد شهادت فرمانده‌ عگید "معصوم کورکماز"، با مشارکت مراد کاراییلان فرمانده‌ی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق و شمار زیادی از فرماند‌هان و گریلاهای ه.پ.گ/یژاستار برگزار گردید.

مراسمی یادبود در مناطق حفاظت‌شده‌ی مدیا به مناسبت "هفته‌ی قهرمانی" و سالگرد شهادت فرمانده‌ عگید "معصوم کورکماز"، با مشارکت مراد کاراییلان فرمانده‌ی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق و شمار زیادی از فرماند‌هان و گریلاهای ه.پ.گ/یژاستار برگزار گردید.

مراد کاراییلان در این مراسم اعلام کرد:"ده‌ها هزار گریلا راه مبارزاتی فرمانده عگید را در پیش گرفته‌اند و سال ۲۰۱٨ در سراسر کردستان به سال جنگی بزرگ میان کُردها و دولت اشغالگر ترک مبدل خواهد شد."

 

مراسم با دقیقه‌ای سکوت به احترام شهدای راه آزادی آغاز شد. فرمانده‌ مراد کاراییلان با ایراد سخنرانی در رابطه با شخصیت بزرگ فرمانده عگید "معصوم کورکماز" سخنانی را بیان نمود.

 

کاراییلان در سخنانش گفت:"روز ۲٨مارس/٨فروردین سالروز شهادت فرمانده‌ی بزرگ رفیق عگید است. ما فرمانده عگید، شیوه‌ی فرماندهی او و خطمشی که نمایندگی آن را بر عهده داشت، به مثابه‌ی دیدگاهی برای زندگی و مبارزه‌ی خود در نظر می‌گیریم."

 

ده‌ها هزار مبارز همچون فرمانده عگید در جنبش ما وجود دارد

رفیق عگید نه تنها در جریان فرماندهی جنگ ۱۵ آگوست بلکه در پیروی از خطمشی رهبر آپو و پیشبرد جنگ مسلحانه و تثبیت شیوه‌ی مبارزه‌ی گریلایی نیز نقشی پیشاهنگ را بر عهده داشت. او در سال ۱۹٨۶ به کمین نیروهای ارتش ترکیه افتاد و در کوهستان گابار به شهادت رسید اما با پیروی از خطمشی او هزاران عگید پا به عرصه‌ی مبارزاتی نهادند. مبارزانی همچون فرمانده عگید جنبش ما را تا بدین مرحله رسانده‌اند. بنابراین ضمن گرامیداشت یاد فرمانده‌ی عگید، از تمامی شهیدان جنبش آزادیخواهی یاد می‌کنیم. عگید‌ها همیشه زنده‌اند و مبارزه‌ی آزادی‌خواهی کردستان نیز این حقیقت را در عمل اثبات نموده است. امروزه ده‌ها هزار مبارز همچون عگید در جنبش ما وجود دارند."

 

پس از پایان مراسم یادبود، تمامی فرماندهان و گریلاهای ه.پ.گ در یک نشست شرکت کردند. در این نشست ارزیابی‌های وسیعی انجام گرفت. کاراییلان از اهمیت مبارزه‌ی آزادیخواهی کردستان در سال ۲۰۱٨ سخن به میان آورد و به اهمیت نقش پیشاهنگی جنبش آزادیخواهی خلق کُرد در منطقه تاکید کرد.

 

مقاومت تاریخی عفرین راه را بر شکست فاشیسم جریانات حاکم بر ترکیه گشوده است

مراد کاراییلان در نشست مذکور گفت:"ما در سال ۲۰۱٨ قصد داریم که مبارزه‌ی آزادیخواهی کردستان و انقلاب دمکراتیک منطقه را توسعه داده و نیرومندتر بسازیم. اساس ایجاد فرصتی برای شکست موج فاشیسم برخاسته از جریانات حاکم بر ترکیه بنیان نهاده شده است. خلق ما در عفرین و تمامی کردستان با فداکاری بزرگی مبارزه را تا به امروز رسانده‌ و اگر اکنون نیز به این روند ادامه دهند، موفقیت خود را تضمین نموده‌اند. شکست فاشیسم دولت ترکیه و داعش نه تنها راه بر انقلاب کردستان بلکه راه بر انقلاب خاورمیانه نیز می‌گشاید. بنابراین مبارزه‌ای که همچون جنبش آزادیخواهی کردستان به انجام می‌رسانیم، تنها متعلق به خلق کُرد نبوده بلکه تمامی خلق‌های منطقه را دربرمی‌گیرد و این از اهمیت والایی برخوردار است."

 

در سال ۲۰۱٨ در سراسر کردستان، جنگ بزرگی میان کُردها و دولت اشغالگر ترکیه روی می‌دهد

"از شواهد ماجرا آشکارست که در سال ۲۰۱٨، جنگ بزرگی میان خلق کُرد و دولت اشغالگر ترکیه در شمال، غرب و جنوب کردستان به وقوع می‌پیوندد. در یک طرف این جنگ اشغالگری دولت ترکیه و طرف دیگر آن جنبش آزادیخواهی کردستان و جنبش دمکراتیک خاورمیانه قرار دارد. ما باور داریم که در این جنگ خلق‌مان و نیروهای دمکراتیک پیروز می‌شوند، به دلیل اینکه موقعیت‌های موجود برای پیروزی ما فراوان است."

 

مبارزه‌ی ما به آزادی کردستان، رهبر آپو و خاورمیانه منجر خواهد شد

فرمانده‌ی قرارگاه مرکزی ن.پ.گ در ادامه‌ی سخنانش تاکید کرد که چنین روزهایی سرنوشت و آینده‌ی خلق‌ کُرد در دستان خلق‌مان می‌باشد.

 

"اگر فرصت‌هایی که اکنون در اختیار داریم را به خوبی ارزیابی کرده و بر اساس آنها پیشاهنگی مبارزه‌ی دمکراتیک در خاورمیانه را عهده‌دار شویم، پیروزی ازان ما خواهد بود. بنابراین پیش از هر اقدامی ضروریست که فرماندهان و اعضای حزب باتوجه به نقش پیشاهنگی خود به‌پاخیزند و در سایه‌ی نظریات رهبر آپو و پیروی از خطمشی فرماندهانی همچون عگید، دلال آمَد، برچم، بدران روحیه‌ی انقلابی را نیرومندتر بسازیم. ما باور داریم که اگر تمام رفقا با درنظر گرفتن توطئه‌هایی که ابعاد آن آشکار گردیده اقدام نمایند، مبارزه‌ی ما به آزادی کردستان و رهبر آپو منجر خواهد شد و همچنین راه بر انقلاب دیگر خلق‌های خاورمیانه نیز گشوده می‌شود. برای دستیابی به این سطح از آزادی ضروریست که تمام رفقا مسئولیت‌های خود را به خوبی بر عهده بگیرند، ضعف‌های خود را ببینند و صادقانه در به‌جا‌آوردن مسئولیت‌های این مرحله مشارکت کنند. ما معتقدیم که اگر چنین شود، پیروزی ازان خلق کُرد خواهد بود."

 

مراسم یادبود و نشست مذکور که به مناسبت هفته‌ی قهرمانی برگزار شده‌بود، با سردادن شعارهایی به پایان رسید.