"سال ۲۰۱۹ به سال تحولی بزرگ تبدیل می‌شود/ اردوغان به ورطه دروغ و پستی در می‌غلتد"

کاراییلان: نوروز امسال برای آزادی رهبر آپو و کردستان به سرآغازی نوین تبدیل خواهد شد. بر این اساس ما با قدرت نوروز امسال را جشن گرفته و این نوروز به سال تحولی بزرگ تبدیل خواهد شد

مراد کاراییلان فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق در برنامه‌ای اختصاصی در رادیوی دنگی ولات به پرسشهای روزیتا ماردین پاسخ داد.

 

در این گفتوگو کاراییلان با توجه به اهمیت ماه مارس در تاریخ کردها گفت: ماه مارس ماه مقاومت و ایستادگی  و جشن ملی است. در این ماه استعمارگران علیه خلق کرد به کشتار و قتل عام دست زدند. سه روز قبل مصادف با سالگرد کشتار و قتل عام قامیشلو بود، امروز مصادف با بمباران شیمیایی حلبجه است. به این مناسبت یاد و خاطره  شهدای قامیشلو و حلبجه را گرامی می‌داریم. آرمان آزادی ما همزمان گرفتن تقاص خون این شهداست. مبارزه آزادی ما با شعله‌های آتش نوروز شعله‌ورتر خواهد شد.

 

کاراییلان در این گفت‌وگو نوروز را به رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان، تمامی اعتصاب کنندگان مرحله اخیر مقاومت و خصوصا لیلا گوون، خلق کرد و دیگر خلق‌های منطقه شادباش گفته و از شهدای کردستان یاد کردند.

 

با مقاومت و ایستادگی به استقبال از نوروز می‌پردازیم

کاراییلان خاطرنشان ساخت که نوروز امسال با مقاومت و ایستادگی اعتصاب کنندگان مورد استقبال قرار خواهد گرفته و اعلام نمود که با روح نوروز این مرحله از مقاومت هر چه بیشتر گسترش خواهد یافت.

 

کاراییلان با اشاره به ستم و سرکوب فاشیسم ترک گفت: در وضعیت کنونی باید هر میهن دوستی با ابتکار عمل خود به فعالیت بپردازد. چند میهن دوست می‌توانند با یکدیگر حلقه‌ای را تشکیل داده به فعالیتهای مشترکی دست زده و این حلقه‌های میهن‌دوستان در مناطق دیگری نیز به فعالیت دست زنند. میهن دوستان می‌خواهند که این مقاومت به یک منطقه خاص محدود نگردد، از همین رو هر آنچه که از دست هر کسی برآید، باید آنرا انجام دهد.

 

لازم است خانواده‌های زندانیان پیشاهنگی این مقاومت را به دست بگیرند

کاراییلان خطاب به خانواده‌های زندانیان سیاسی اظهار داشت: سالهای ۱۹۸۰ هنگامی که در زندانها مقاومت شروع شد، خانواده‌های زندانیان به پیشاهنگان این حرکت تبدیل شدند. اکنون نیز لازم است خانواده‌های رفقایی که فرزندانشان به این مقاومت پیوسته‌اند به پیشاهنگی این مقاومت تبدیل شوند. هیچ کس نمی‌تواند از این اقدام آنان ممانعت نماید، از آنجا که فرزندان این افراد مقاومت می‌کنند، در مسیر شهادت گام گذارده‌اند و تلاش برای حفاظت فرزندانشان، حمایت از این حق طبیعی و انسانی این خانواده‌هاست. خانواده‌های اعتصاب کنندگان باید به همدیگر پیوسته و در جایی به مقاومت دست بزنند.

 

کردستان یک حقیقت است

مراد کاراییلان فرمانده فرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق در ادامه سخنان خود به فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ اشاره کرده و گفت: این دو بیش از هر زمان دیگری به دشمنی با کردها دست می‌زنند. هیچیک از رژیمهای پیشین ترک مانند برهه کنونی و در این سطح موجودیت خلق کرد را هدف قرار نداده‌اند. این دو کاملا آشکارا به نژادپرستی دست می‌زنند، به دشمنی با خلق کرد پرداخته و اظهار می‌دارند که هیچ موجودیتی ندارند. توجه کنید؛ اردوغان و اطرافیان وی دو روز است که نخست وزیر اسرائیل، نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده‌اند. زیرا نتانیاهو گفته است که اسرائیل ملت-دولت یهودیان است. حق نقد را دارند؛ اما اردوغان و اطرافیانش هر روز چندین برابر نتانیاهو چنین سخنانی را بر زبان می‌آورند. مگر نه ایسنت که هر روز می‌گویند یک دولت، یک پرجم، ترکیه متعلق به ترکهاست؟ به انتقاد از اسرائیل می‌پردازند، اما خودشان بدتر از اسرئیل هستند. اکنون نیز می‌گویند اگر کسانی این امر را قبول نمی‌کنند، بروند، یعنی آشکارا قتل عام را مبنایی برای عمل قرار داده و می‌گویند یا بروید یا تسلیم شوید. بزرگترین خواست آنها تسلیم شدن کردها و این گفته است که من کرد نیستم، من ترکم، چیری به نام کردستان وجود ندارد. در حالی که کردستان حقیقتی تاریخی-اجتماعی است. در اسناد و مدارک سلجوقیان، امپراتوری عثمانی موجود است. با نگاهی به این آرشیوها در می‌یابیم که کردستان یک حقیقت است.

 

هزاران سال است که کردها در این خاک هستند

کاراییلان در ادامه اظهار داشت: بدون توجه، با ذهنتی فاشیستی می‌گویند: کسانی که قبول ندارند، اینجا را ترک کنند، جرات بر زبان آوردن جنوب کردستان را ندارند، می‌گویند شمال عراق. تلاش می‌کنید چه کسی را از کجا به کوچ اجباری وادارید؟ ما یک خلق هستیم، ملتی هستیم که با اسناد تاریخی ثابت شده است که ۱۲ هزار سال است در این خاک زندگی می‌کنیم. ما ساکنان اصلی این منطقه هستیم، گذشته تاریخی و روند جامعه پذیری خاص خودمان برخورداریم. شما [خطاب به اردوغان و ترکهای فاشیست] چه زمانی به اینجا آمده‌اید؟ ۹۴۸ سال قبل با همکاری کردها به آناتولی آمده‌اید. چه کسی، چه کسی را به کوچ اجباری وا می‌دارد؟ بدون گمان ما اتحاد و انسجام خلق‌ها را مبنا قرار می‌دهیم. اما اگر کسی قرار باشد کوچ کند و برود، کسانی هستند که نمایندگی ذهنیت شوونیستی و نژادپرستی در ترکیه را بر عهده دارند. آنکه باید کردستان را ترک کند، استعمارگری است. این کردها نیستند که باید کردستان را ترک کنند. این واقعیت است. به میهن ما چه کار داری؟ میهن ما را اشغال کرده‌ای، با زور و ترور دولتی، ارزشها، شکوه و کرامت خلقمان را نقض کرده، تارخ خلقمان را ممنوع، به انکار تمامیت ما دست زده و اکنون لحظه به لحظه می‌گویی که میهنتان را ترک کنید. این امر نژاد پرستی، شوونیسم و فاشیسم است.

 

خلق را تهدید می‌کنند

کاراییلان در ادامه سخنانش گفت: به رغم آنکه کردیت در منطقه بوتان بسیار قدرتمند است به این منطقه می‌رود، به جولمرگ رفته و از مردم درخواست رای می‌کند. انسان [اردوغان] تا بدین اندازه ریاکار و بی‌ارزش نخواهد شد. اردوغانی که ۶۰ درصد از شرنخ را به آتش کشید و ویران نمود، امروزه از شرنخ می‌خواهد که در انتخابات به وی رای دهند. اطلاع داریم که کارفرمایان شرنخ تهدید شده‌اند، در وان، جولمرگ و آمد مردم را تهدید کرده‌اند که در انتخابات باید به انها رای بدهند. از طریق نظامیان، پلیس و دولت با ذهنیت مبتنی بر کشتار درصددند جامعه کاملا تسلیم گشته یا میهن را ترک کند.

 

کاراییلان در این راستا از تمامی آحاد خلق کرد، کارآفرینان، دینداران، روشنفکران، دانشجویان، روسای عشایر و ... خواست که به هنگام رای دادن از روی وجدان و ندای قلبی خود رای بدهند.

 

کردها دیگر بدون حامی نیستند

کاراییلان اعلام کرد: برهه کنونی همانند سالهای دوره ۱۹۲۵ و ۱۹۳۸ نیست؛ آن زمان خلقمان از فرصت و امکاناتی برخوردار نبود. دارای نیرو نبود، از زبان گویای خود برای اعتراض برخوردار نبود، اما اکنون رهبر آپو، جنبش آزادیخواهی کردستان حضور دارند. مبارزه ما در هر چهار بخش کردستان و مناطق مختلفی از جهان طنین انداز شده است. کردها دیگر نه یک خلق بدون حامی و پشتیبان هستند. در عرصه‌های سیاسی، دیپلماسی، ایدئولوژیک و نمایندگی این خلق حضور دارد. کردها در هیچ جایی بدون حامی و پشتیبان نیستند. لازم است که اردوغان فاشیست و نژاد پرست به خوبی این نکته را بفهمد. هیچ کس این خاک، این سرزمین را برای او ترک نکرده و این خاک را تحویل او نخواهد داد. کسی که باید این خاک را ترک کند ما نیستیم. از آنجا که حضور اردوغان در این خاک نامشروع است این اوست که باید این خاک را ترک کند. واقعیت اینست.

 

مقاومت اثبات موجودیت ماست

کاراییلان در ادامه افزود: رژیم آ.ک.پ/ م.ه.پ در عرصه انتخاباتی بر اساس دشمنی با حزب کارگران کردستان و خلق کرد قرار دارد، اما ما، حزب کارگران کردستان در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. در صورتیکه به سخنان اردوغان گوش دهیم می‌بینیم که تمامی گفته‌های او بر اساس دشمنی با ما و خلق کرد معنا می‌یابد. شدیدا به ورطه دروغ و پستی در می‌غلتد. ما خلقی کهن هستیم، از تاریخ و پیشینه اجتماعی خود برخوردار و از آن صیانت کرده و برای حراست از آن مبارزه می‌کنیم. اگر فرزندان این خلق ۱۲۷ روز توانسته باشند که اعتصاب را ادامه داده و ایستادگی کنند، این امر نشاندهنده موضع و اراده این خلق است. امری عادی نیست، اگر هزاران نفر به اعتصاب غذا دست زده و خود را فدا می‌کنند، این امر نشان می‌دهد که این خلق قطعا به پیروزی خواهد رسید. لیلا گوون به پیروزی دست یافته است. هر کاری را که از دستشان برآیند بکنند؛ اما نمی‌توانند مانع از او شوند، نمی‌توانند نور را به ظلمت تبدیل کنند.

 

آ.ک.پ/ م.ه.پ در فکر آینده خود هستند نه ترکیه

کاراییلان اعلام کرد: بنیاد فاشیسم بر دشمنی و دروغ استوار گشته و در تلاش است تا جامعه ترکیه را بفریبد و به میان کشیدنِ 'مساله تداوم و آینده ترکیه' را خاطرنشان کرد که مدتی است همواره بر زبان اردوغان و همکارانش جاری است.

 

کاراییلان افزود: مشکل ترکیه برای آینده و بقای ان نیست، مسائل آینده و بقای فاشیسم مد نظر آنهاست. زیرا می‌دانند که در انتخابات محلی نیازمند کسب ۵۰ درصد آرا بوده و می‌دانند که در آستانه شکست و پایان رژیمشان هستند. از این نکته در ترس هستند. از همین رو دیوانه‌وار درصدد نقض قوانین خود برآمده و به حمله علیه هر آنچه در کنارشان قرار دارد دست می‌زنند. از ترس این مساله است که مداوما از حمله به روژآوا و جنوب کردستان دم می‌زنند. و در این راستا به هر اقدامی دست می‌زنند. زیرا حاصر به پذیرش نابودیشان نیستند. اگر انتخابات محلی را از دست بدهند، در اینصورت موجودیتشان به خطر می‌افتد. از همین رو این انتخابات را به عنوان انتخابات سرنوشت ساز و تامین کننده آینده ترکیه قلمداد می‌کنند.

 

حزب کارگران کردستان تضعیف نشده است، در قدرتمندترین دوران خود به سر می‌برد

کاراییلان در ادامه افزود: همانگونه که فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ این انتخابات را برای خود به عنوان انتخابات بقا و تداوم خود محسوب می‌کنند، لازم است که خلق کرد، خلقهای ترکیه و نیروهای دمکراتیک نیز این برهه را استراتژیک و مهم قلمداد نمایند. لازم است خلق ما به تهدیدات فاشیستها وقعی ننهد. به شرنخ رفته و می‌گویند چیزی از حزب کارگران کردستان باقی نمانده است، تنها یک راه در مقابل آنها باقی است و آنهم تسلیم است. به دروغهای بسیار بزرگی دست می‌زنند. بعد از چند روز دیگر، ما بیانیه‌های متفاوت‌تری را به اطلاع عموم می‌رسانیم. این ترس آنان از حزب کارگران کردستان به کابوسی بدل شده است. حزب کارگران کردستان تضعیف نشده است. در قدرتمندترین مرحله خود قرار دارد. همه باید به این امر واقف باشند و دچار اشتباه نشوند. ضعیف کسانی هستند که ترس در دلهایشان خانه کرده است، ضعیف آ.ک.پ/م.ه.پ هستند. پیروزی از آن ما خواهد بود.

 

سال ۲۰۱۹ به سال تحولی بزرگ منتهی می‌شود

کاراییلان در بخش پایانی سخنان خود اعلام داشت که امسال برای آنان بسیار مهم است، امسال سال ایستادگی و مقاومت بزرگ خواهد بود. انتخابات برگزار و برهه جدیدی آغاز خواهد شد. تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم. بدین شیوه بهار جدید را آغاز و از  نوروز استقبال خواهیم کرد. نوروز امسال برای آزادی رهبر آپو و کردستان مقطع جدیدی خواهد بود. گریلاها بر این اساس خود را آماده نموده‌اند. تمامی حملات اخیر دشمن علیه گریلاها بدون نتیجه بوده‌اند. حملات هوایی دشمن به مناطق حفاظتی میدیا آسیبی را متوجه نیروهای گریلا ننموده است. نیروهای ما بر این مبنای قدرتمند نوروز سال ۲۰۱۹ را آغاز می‌کنند. سال ۲۰۱۹ به سالی جدید، سال تحول بزرگ بدل خواهد شد.

 

در خاتمه کاراییلان پیشاپیش نوروز را شادباش گفت.