سال ۲۰۱۹ "شیوه نوین گریلا" به ثمر می‌نشیند

​​​​​​​ن.پ.گ به مناسبت سال نو میلادی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۹ شیوه‌ی نوینی در مبارزات گریلایی ایجاد گشته و مبارزات سخت‌تر میشود

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق-ن.پ.گ پیامی به مناسبت سال نوی میلادی منتشر کرده وبه مخاطرات و ادامه‌ی مبارزات در سال نو اشاره کرده است.

 

در این پیام آمده است،"زمانی که به رخدادهای با نگرشی کلی توجه کنیم، مشخص میشود که جنگ در خاورمیانه در سال جدید سختتر خواهد شد. چون برای پایان دادن به این جنگ و حل مشکلات موجود که خلقهای منطقه را بسیار آزار میدهد، هیچ پروژه و راه حلی [از سوی نیروهای بین‌المللی و دول حاکم در منطقه] ارائه نشده است".

 

ن.پ.گ متذکر شده است که"تنها پروژه‌ی چاره‌یابی پروژه‌ی رهبر آپو است. استعمار ترک و همچنین همه‌ی استعمارگران و نیروهای هژمونگرای بین‌المللی از دیدگاه چاره‌یابی ملت دمکراتیک که دمکراسی، آزادی، آزادی زنان و همزیستی خلقها را گسترش می‌دهد، هراس دارند و با کمک دولت فاشیست ترک حملات خود را انجام می‌دهند".

 

"اردوغان رئیس جمهور نیست بلکه رئیس تبهکاران است"

در ادامه‌ی پیام ن.پ.ک آمده است:"دولت ترکیه تحت عنوا مبارزه با ترور به اعمال خشونت و ترور خلقهای منطقه می‌‌پردازد. تا زمانی که اینچنین رفتار و معامله‌ای با خلقهای منطقه داشته باشد چاره‌یابی و توقف جنگ محقق نخواهد شد. زیرا چنین رئیس جمهوری بر علیه ماست و از کشتن کردها لذت می‌برد، هر روز از سیاست کشتار خود تعریف می‌کند و برای آن تبلیغ می‌کند. به صورت آشکارا حمله می‌کند و به ترور مشروعیت می‌بخشد. واضح است که او رئیس جمهور نیست، بلکه سرقافله‌ی راهزنان و تبهکاران است. ذهنیتی فاشیستیست که می‌خواهد با خونریزی در قدرت بماند. تا تاثیر او به کلی از بین نرود ممکن نیست این جنگ در کردستان و منطقه پایان یابد. صلح و همزیستی محقق نخواهد شد".

 

"اردوغان در سال ۲۰۱۹ جنگ را سختتر خواهد کرد"

در این پیام اشاره شده است که در سال ۲۰۱۹ جنگ سختتر خواهد شد."مشخص است که در سال جدید هم در منطقه و هم در سرزمینمان کردستان جنگ سختتر خواهد شد. از همین حالا دیده می‌شود که میان رژیم نژادپرست آنکارا و خلقمان و جنبش ما در باکور، باشور و روژاوا جنگ سختی رخ خواهد داد. بدون شک دشواری بسیار در مقابلمان وجود دارد، اما اگر در این شرایط با فلسفه‌ی چاره‌یابی و روشنگری رهبر آپو حرکت کنیم، همیشه پیروز خواهیم شد. ذهنیت استعمارگری فاشیست، آنچه را که موفق نشد در سال ۲۰۱٨ در روژاوا انجام دهد، تلاش میکند الان انجام دهد و نقشه‌ی حمله به روژاوا را دارد. این بدان معنیست که کردستان به کلی وارد مرحله‌ی جدیدی از جنگ می‌شود. مشخص است نه تنها در روژاوا بلکه در سرتاسر کردستان خلقمان به شیوه‌ای تاریخی مقاومت می‌کند".

 

"مدل نوین گریلا"

"نیروهای مدافع کردستان در شیوه‌ی کارهایش بازتأسیس و از نو بنیاد نهاده می‌شود. در همه‌ی زمینه‌ها، با تکنولوژی جدید نظامی در مقابل حملات خواهد ایستاد. ما هر چند که در توانمان باشد سیستم گریلای حرفه‌ای و معاصر را ایجاد خواهیم کرد. اینگونه در جنگ پیروز خواهیم شد. در این زمینه باید موضوع اساسی همه‌ی رفقا، در چهارچوب بازتأسیس در زمینه‌ی آموزش، فهم و اجرای آن باشد.