ساکنان دامنه قندیل: اقدامات رژیم اشغالگر ترکیه در اقلیم کردستان قابل قبول نیست

اهالی دامنه قندیل طی سخنانی با خبرگزاری فرات، ضمن محکوم کردن حضور نظامیان رژیم ترکیه در اقلیم کردستان می گویند، اقدامات رژیم اشغالگر ترکیه در اقلیم قابل قبول نیست.

اهالی دامنە قندیل طی سخنانی با خبرگزاری فرات، ضمن محکوم کردن حضور نظامیان رژیم ترکیە در اقلیم کردستان می گویند، اقدامات رژیم اشغالگر ترکیە در اقلیم قابل قبول نیست.

 

امینە محمد یکی از ساکنان دامنە قندیل طی سخنانی با خبرگزاری فرات در رابطە با اقدامات نظامی ترکیە در اقلیم کردستان می گوید، رژیم ترکیە هم اکنون منطقە برادوست و سیدکان را هدف حملات خود قرار دادە و قصد اشغال این مناطق را دارد. بە همین خاطر در شرایط کنونی ملت کردنباید در برابر حملات اشغالگرانە این رژیم فاشیست سکوت کنند بە خصوص حکومت اقلیم و حکومت مرکزی عراق. زیرا حملات رژیم ترکیە علیە این مناطق تجاوز آشکار بە مرزهای اقلیم و عراق است.

امینە می افزاید، حملە بە گریلاها حملە بە ملت کرد است زیرا گریلاها نیز فرزندان ما هستند. حملات اشغالگرانە ترکیە بە خلق کرد بە خصوص کردهای اقلیم کردستان خطر بزرگی محسوب می شود و باید هر چە زودتر متوقف شود.

 

از سوی دیگر محمد مصطفی عضو شورای مردمی دامنە قندیل ضمن تبریک فرا رسیدن جشن نوروز بە خلق کرد و همە آزادیخوهان در سراسر جهان گفت، ما تلاش می کنیم در نوروز امسال اتحاد ملت کرد در مقابل حملات دشمنان را قویتر کنیم. تا زمانیکە کردها بە اتحاد و انسجام دست نیابند در مقابل اشغالگران کردستان پیروز نمی شوند و اتحاد و همبستگی ملت کرد ضامن پیروزی در مقابل دشمنان در منطقە است. 

 

محمد مصطفی می افزاید، کردها بە هیچ کس حملە نکردەاند اما اکنون دشمنان ملت کرد در چار بخش کردستان علیە ما متحد شدەاند اما متاسفانە هم اکنون خلق کرد از اتحاد و انسجام لازم برخوردار نیست. حملات رژیم ترکیە علیە ملت کرد غیر قابل قبول است. اردوغان بە کردها می گوید تروریست اما حقیقت این است کە او خود تروریست است. اگر اینگونە نبود اردوغان قتل عام بە راە نمی انداخت. پایان اردوغان نزدیک است و حملات این رژیم اشغالگر خنثی خواهند شد و این مهم فقط با اتحاد و برادری کردها میسر می شود.

 

یکی دیگر از ساکنان دامنە قندیل بە نام رناس زاگرس نیز می گوید، ما هم اکنون شاهد هستیم و می بینیم کە حملات رژیم ترکیە عیلە ملت کرد در روژاوا، اقلیم کردستان و شمال کردستان با هدف نابودی کردها است.

 

ما با صراحت می توانیم بگوییم کە این حملات ادامە همان توطئە بین الدولی سال ١٩٩٨ علیە رهبر خلق کرد عبداللە اوجالان است. رژیم ترکیە باید بداند خلق کرد هرگز نابود نمی شود و نیرو و سلاحهای پیشرفتە آنان قادر بە شکست ارادە مبارزاتی کردها نیستند.