ساکنان دامنه قندیل؛ دولت ترک توان اخراج ما از سرزمینمان را ندارد

​​​​​​​روستائیان ساکن در سوره ده که در روزهای اخیر یکبار دیگر هدف حمله هوایی رژیم ترک قرار گرفتند اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی زادگاه خود را تخلیه نخواهند کرد و نه دولت ترک و نه هیچ نیروی دیگری توان اخراج آنان از زادگاهشان را ندارد

جنگنده‌های رژیم غاصب ترک یکشنبه شب (٢٢ دسامبر/ ١ دی‌ماه) سال جاری روستای سوره ده در دامنه قندیل را بمباران کردند. روستائیانی که خانه‌های آنان در این حمله تخریب شده به خبرگزاری فرات گفتند که دولت ترک به روال گذشته غیرنظامیان را هدف قرار داده است. به گفته آنها رژیم ترک خواهان تخلیه روستاست اما خیال‌های ترکیه هیچگاه محقق نخواهند شد

 

اثر ٩٠ ساله را تخریب کردند

مام خدر در روستای سوره ده چشم بر جهان گشوده و در همین روستا بسر برده است. خانه وی در حمله جنگنده‌های ترک ویران شده است. مام خدر اکنون ٩٠ سال عمر دارد. به گفته مام خدر در این بمباران خانه، مزرعه و تمام درختان مثمر وی از میان رفته‌اند. وی گفت:"رژیم ترک مدعی شده به گریلاها حمله کرده، اما اینجا تنها غیرنظامیان زندگی می‌کنند. هیچ گریلایی در این روستا نیست. دولت ترک با هدف تخلیه روستا به این وحشی‌گری دست می‌زند.

 

مام خدر افزود:"ثمر ٩٠ سال زندگی من در این خانه بود. در حمله جنگنده‌ها از بین رفت. دستاورد ٩٠ سال رنج من را رژیم ترک بمباران کرد. ۵ بار خانه‌ام هدف حملات رژیم مخلوع صدام قرار گرفت، این بار ششم است. چیزی برایم باقی نمانده است. ترکیه تنها به خانه من حمله نمی‌کند. رژیم  ترک هر روز به کردهای هر چهاربخش کردستان یورش می‌برد."

 

مام خدر تنها راه نجات کردها از حملات رژیم فاشیست ترک را همبستگی ملی خواند و گفت:"دولت ترک خوب بداند که امروز او حمله می‌کند فردا پاسخ دهها برابر بزرگتر خواهد دید. زندگی انسان دست خداست. دولت ترک خواهان تخلیه کردستان است، اما همه بدانند که کسی از خاک ابا و اجدادیش خارج نخواهد شد."

 

زندگیمان در خطر است

همین کاک احمد یکی از ساکنان روستای سوره ده که در حملات رژیم ترک زخمی شده می‌گوید:"می‌خواهند زندگی را از ما بگیرند. اما ما از خاک خود کوچ نمی‌کنیم. پس از بمباران روستا نتوانستم خانه خود را بیابم. کودکانم از بمباران بشدت ترسیده بودند.جان ما در معرض تهدید قرار گرفته است. ما زندگی را بر روی این خاک آغاز کردیم و به زندگیمان در همین خاک ادامه خواهیم داد. کسی نمی‌تواند ما را وادار به ترک اینجا کند."

 

ما غیرنظامی هستیم

ابراهیم محمد امین یکی دیگر از ساکنان سوره ده به خبرگزاری فرات گفت:"در حین بمباران در خانه بودم. خانه‌ ما بشدت تکان خورد و گردو خاک سرتاسر منطقه را فراگرفت. ما شهروندان عادی هستیم. تا کنون به هیچ کسی آسیب نرسانده‌ایم،  به زور وادارمان می‌کنند که کوچ کنیم، اگر آواره شهرها شویم امکان زندگی و تأمین نیازهای خود را نداریم."