ساکنان روستای بیدح علیه فاشیسم اردوغان بپامی‌خیزند

روستای بیدح بخش کانی‌ماسی در جنوب کردستان از سوی هواپیماهای ارتش غاصب ترک بمباران شد. این اقدام رژیم ترکیه انزجار ساکنان منطقه از دولت ترکیه را دوچندان کرده است.

روستای بیدح بخش کانی‌ماسی در جنوب کردستان از سوی هواپیماهای ارتش غاصب ترک بمباران شد. این اقدام رژیم ترکیه انزجار ساکنان منطقه از دولت ترکیه را دوچندان کرده است.

 

حملات رژیم اشغالگر ترک برای غصب جنوب کردستان همچنان ادامه دارند. روستای بیدح در روزهای اخیر از سوی هواپیماهای ارتش ترک هدف قرار گرفت و آسیاب تاریخی این روستا از سوی اشغالگران تخریب شد

نصرالدین بیدحی از ساکنان این روستا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات از آنچه ستمگری رژیم ترکیه بر ساکنان مناطق مرزی روا می‌دارد سخن گفت. وی افزود:"جنگنده‌های ترکیه باغ و خانه‌های ما را هدف قرار می‌دهند. در ماه رمضان به ما حمله می‌کنند. این اسلام از چه نوعی است که در ماه رمضان به مسلمان با هواپیمای جنگی حمله‌ور می‌شود. اردوغان هر روز خون کردها را می‌ریزد. لازم است همه روی واقعی اردوغان و رژیم وی را ببینند."

 

وی به بمباران روستا و حمله جنگنده‌های به آسیاب تاریخی در این منطقه اشاره کرده و افزود:"ما محصول گندم خود را در این آسیاب آرد می‌کردیم و برای همه هم مفید بود. البته این آسیاب علاوه بر اینکه مورد استفاده بود دارای ارزش معنوی بزرگی بود. زیرا میراث گذشتگان برای ما بود. آسیاب ما را بمباران کردند. اردوغان یک نژادپرست است. از جهانیان می‌خواهیم که اردوغان را متوقف کنند."

 

با یک راکت میراث تاریخی ما را نابود کردند

عگید بیدحی یکی دیگر از ساکنان روستا از پرواز مداوم جنگنده‌های رژیم ترکیه بر فراز آسمان منطقه خبر داده و می‌گوید:" به صدای پرواز هواپیماهای جنگنده ترکیه گوش کنید! این میراث دولت ترکیه است. نقاب دولت ترکیه افتاده است."

 

وی حملات سربازان ترکیه به غیرنظامیان و بمباران خانه و کاشانه آنان از سوی ارتش ترکیه را یادآوری کرده و گفت:"ما را هدف قرار می‌دهند و با کمال وقاحت مدعی ضربه به گریلا می‌شوند. اینجا محل زندگی ماست. این یک آسیاب است. بخشی از تاریخ ماست. ارتش ترکیه این منطقه را ویران کرده است. با یک راکت تاریخ را از ما می‌گیرند. این وضعیت غیرقابل قبول است. از نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم که مداخله کنند. باید جلوی فاشیسم اردوغانی را گرفت."