ساکنان قندیل: نابودی قندیل به معنی نابودی جنوب کردستان است

... وجود کردها منوط به وجود پ.ک.ک است. احزاب کردستانی همه در سایه وجود پ.ک.ک به حیات خود ادامه می‌دهند ...

   نارضایتی هم‌میهنان جنوب کردستان نسبت به اقدامات اشغالگرانه رژیم ترک گسترده‌تر می‌شود. مشیر خدر یکی از ساکنان روستاهای دامنه قندیل با اشاره به حملات هوایی روزانه ارتش ترک علیه آنان گفت:"اگر قندیل به اشغال دشمن درآید وجود جنوب کردستان با خطر نابودی مواجه می‌گردد."

   مشیر خدر از روستانشینان دامنه قندیل در مورد شهادت دیار غریب عضو شورای رهبری کل کنفدرالیسم جوامع کردستان می‌گوید:"یکی از افرادی بود که برای کردستان رنج بزرگی به دوش کشید. نماینده واقعی اتحاد [ملی] کردستان بود."

برای اتحاد ملی کوشید
   خدر گفت:"یکی از زحمت‌كشان بزرگ همبستگی ملی کردستان بود. برای بسط اتحاد ملی به گفتوگو با یکایک افراد می‌پرداخت و به سخنان آنان گوش فرا می‌داد. برای جلوگیری از کشتار کردها به دست همدیگر و همچنین برای اتحاد و همبستگی کوشش می‌نمود. دیار غریب رفیقی ایچنین بود."

 

در لوای دشمنی با گریلا کمر به قتل ما بسته‌اند
   خدر با یادآوری حملات هوایی دولت ترک به قندیل گفت:"اگر قندیل به اشغال دشمن درآید وجود جنوب کردستان با خطر نابودی مواجه می‌گردد."

   خدر افزود:"به دلیل حملات هوایی دیگر نمی‌توانیم به برخی از روستاهایمان بازگردیم. ما رزق و روزیمان را از کشاورزی در روستا کسب می‌کنیم. اما اکنون دیگر نمی‌توانیم به دامداری و کشاورزی بپردازیم. [دولت ترک] در لوای حمله به گریلا همیشه ما را هدف قرار داده و می‌كشد. هر روز قندیل را بمباران می‌کنند. اگر قندیل به اشغال دشمن درآید وجود جنوب کردستان با خطر نابودی مواجه می‌گردد. زیرا وجود کردها منوط به وجود پ.ک.ک است. احزاب کردستانی همه در سایه وجود پ.ک.ک به حیات خود ادامه می‌دهند. اتحاد و همبستگی کردها پاسخ مناسبی برای زحمات و رنج دیار غریب است."