سردار ستار: پ.د.ک بایستی از سیاست‌های اشتباه خود دست بردارد

سردار ستار، یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق ـ ه.پ.گ طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات، در رابطه با قتل‌عامی که ۳۱ جولای/۱۰ مرداد سال ۱۹٨۳ توسط رژیم بعث صدام حسین علیه بارزانی‌ها انجام گرفت، مطالبی را ارائه داد

سردار ستار، یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق ـ ه.پ.گ طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات، در رابطه با قتل‌عامی که ۳۱ جولای/۱۰ مرداد سال ۱۹٨۳ توسط رژیم بعث صدام حسین علیه بارزانی‌ها انجام گرفت، مطالبی را ارائه داد.

 

فرمانده سردار در سخنان خود تصریح کرد:"در این قتل‌عام ٨ هزار کُرد از طایفه‌ی بارزانی‌ها بقتل رسیده‌اند. این قتل‌عام در پروسه‌ی انفال رو به زیاد شدن نهاد. برای اینکه باری دیگر شاهد چنین قتل‌عام‌هایی نباشیم، بایستی مسئله‌ی اتحاد ملی تحقق یابد. متاسفانه تاکنون این اتحادملی میان جریان‌های سیاسی تحقق نیافته است."

سردار ستار در رابطه با اتحادملی ضمن اشاره به نقش حزب دمکرات کردستان عراق ـ پ.د.ک، گفت:" سران پ.د.ک به جای اینکه برای اتحاد ملی تلاش کنند، هرچه بیشتر روابط خود را با دولت ترکیه توسعه می‌دهند. حتی در زمانی‌ که بارزانی‌ها قتل‌عام می‌شدند، این حزب به جای اینکه مواضع خود را در راستای اتحاد ملی قرار دهد، خود را به رژیم بعث صدام حسین نزدیک کردند. این مسئله خود یکی از عوامل اصلی قتل‌عام بارزانی‌ها محسوب می‌شود."

 

سردار ستار خاطرنشان ساخت که بایستی از تاریخ عبرت بگیریم. در خدمت بیگانگان بودن، همیشه عامل اصلی قتل‌عام خلق کُرد بوده است و در ادامه‌ی سخنانش تاکید کرد:"بایستی حزب دمکرات کردستان عراق از سیاست‌های اشتباه خود دست بردارد و پیشاهنگی پروسه‌ی تشکیل اتحاد ملی را عهده‌دار گردد."

 

این فرمانده‌ی ه.پ.گ در پایان سخنان خود اعلام کرد که آنها همچون زنان و مردان آپویی اهمیت و نقش اتحاد ملی را درک می‌کنند و در هر موقعیتی برای اتحادملی تلاش خواهند کرد. وی در این رابطه گفت:"برای شادی روح شهیدانمان، برای جلوگیری از وقوع قتل‌عام‌ها علیه خلق‌مان، تنها راه پیشبرد اتحادملی است. ما تا زمان تشکیل اتحادملی به مبارزات خود در این راستا ادامه خواهیم داد."