سزای تمللی: ه.د.پ ١٨٠ نماینده به مجلس می‌فرستد

ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در میتینگ انتخاباتی حزب خود در شهر رحا اعلام کرد:"ه.د.پ تلاش دارد ١٨٠ نماینده را به مجلس بفرستد، زیرا هدف ما شکست دیکتاتوری است."

ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در میتینگ انتخاباتی حزب خود در شهر رحا اعلام کرد:"ه.د.پ تلاش دارد ١٨٠ نماینده را به مجلس بفرستد، زیرا هدف ما شکست دیکتاتوری است."

 

سزای تمللی در دیدار با مردم رحا مورد استقبال قرار گرفت. وی از مرکز اوزان کروار دیدار کرد و سپس در مرکز بخش سیورک میتینگ تبلیغاتی ه.د.پ برای انتخابات ٢۴ ژوئن سخنرانی کرد. تمللی در سخنان خود تصریح کرد؛ پس از انتخابات ٢۴ ژوئن حزب حاکم منزوی خواهد شد.

 

رییس مشترک ه.د.پ پس از این دیدار به ملاقات مردم شهر ویرانشار رفت. وی در ادامه دیدارها از این منطقه با مردم سریکانی – شمال کردستان- هم دیدار کرد. تبهکاران پلیس درصدد ممانعت از دیدار تمللی با مردم سریکانی برآمدند که با انزجار عمومی مواجه شدند و مجبور به عقب‌نشینی گردیدند. هزاران شهروند در میتینگ ه.د.پ شرکت کردند. تبهکاران پلیس ترکیه پس از میتینگ به مردم حمله‌ور شده و تعدادی را بازداشت کردند.

 

رییس مشترک ه.د.پ سپس به دیدار مردم در شهر رحا رفت. ایشان در میتینگ حزب در رحا شرکت نمود.تمللی در سخنرانی در میتینگ رحا خاطرنشان کرد که در ٢۴ ژوئن با آرای مردم به دشمنان پاسخ می‌دهیم. سزای تمللی در ادامه گفت:"حد نصاب ده درصدی ثمره فاشیسم در ترکیه است و مطمئنا محکوم به نابودی خواهد شد. ه.د.پ برای احراز  ١٨٠ کرسی نمایندگی پارلمان ترکیه تلاش می‌کند، هدف ما به شکست واداشتن دیکتاتوری است و از این راه می‌توان در برابر دیکتاتوری ایستاد."

 

اعلام شد که سزای تمللی ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها بامداد امروز از رحا به استان سمسور رفت و در این استان هم در کمپین‌های انتخاباتی با هواداران ه.د.پ گفت‌وگو خواهد کرد.